Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

324 berichten
Ik had toegezegd om vanmiddag een paar uur op mijn vijfjarige kleinzoon te passen. Hij woont in Overschie, dus dat is vanuit Dordt goed aan te fietsen. Toch twijfelde ik even toen ik net op pad was. Wel veel wind, ZW5 zei mijn weerapp, en dat zou ik dan 's middags deels tegen hebben? Maar teruggaan vond ik toch ook een beetje te minnetjes, dus toch maar door. Ik heb de meest voor de hand liggende route daarheen al vaker gefietst, maar gelukkig spaar ik van alles en nog wat (gemeenten, tegeltjes, en sinds kort ook postcodes), en er waren twee postcodes in Schiedam (3113 en 3114 om precies te zijn) die ik nog niet had. Dat zijn dus hartstikke leuke aanleidingen om op plekken te fietsen waar je anders nooit komt. Ik had ook nog gepland om wat noordelijker nog een postcode te scoren, maar dan werd het wel een beetje spannend of ik wel op tijd bij school zou staan om de kleinzoon op te pikken, dus dat moet dan maar een andere keer.
Nadat mijn 'dienst' er opzat gewoon langs de kortste weg naar huis, en tot mijn grote vreugde was de wind afgezwakt tot 2 bft.
20241017_125821.editjpg.jpg
'Molen' Schiedam
20241017_164140edit.jpg
Zicht op Zuid
Is geen echte molen. De Nolet, eigendom van een distilleerfabriek, is in feite een windturbine, "vermomd" als hoge Schiedamse molen. Alles werkt automatisch. De staart met kruirad is maar voor de schijn. Ooit hebben er 19 (echte) molens daar gestaan!
Martin E. van Doornik schreef:
do 17 okt, 2024 22:16
Is geen echte molen.
Dank voor de correctie, ik heb m'n tekst aangepast.