Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga miyata roadrunner VS globe traveller - Forum Wereldfietser

Koga miyata roadrunner VS globe traveller

Hi,

Ik zoek een fiets om door Europa te fietsen.
Mijn oog viel op deze: https://link.marktplaats.nl/m2167798105 ... nt=app_ios

Is dit een goede fiets?

Hoorde dat de roadrunner ook goed is, zit er veel verschil tussen?

Alvast bedankt..
De Roadrunner is een prima fiets om mee door Europa te fietsen totdat je 20 kg bagage mee wilt nemen. Ik had eerder een Lightrunner en die begon al met tussen de 10 en de 15 kg bagage te shimmyen (= ongecontroleerd schudden als je even het stuur niet zo goed vast houdt.)
Oké haha dat klinkt niet zo goed. Ik wil wel 4 tassen mee.

Wat denk jij dan van bovenstaand model?
Ik vind die fiets op de marktplaats advertentie er goed uit zien
Deze heeft een 40 spaaks achterwiel, en die hebben wel eens problemen gegeven met de flenzen van de naaf.
De flenzen van 36 en de 40 spaaks naven hebben dezelfde diameter, bij de 40 spaaks zit er dus minder vlees tussen de spaakgaten en dat ging weleens fout.
Okee, ik heb wat gegoogeld nav je reactie maar ik weet niet zo goed wat alles betekent. Ik weet echt gênant weinig van fietsen. Ik wil hem voor vertrek sowieso laten checken door de fietsenmaker maar wil geen miskoop doen, al lijkt dat het niet te zijn voor die 300 piek.
Het kan dat er onderweg een stuk uit de flens breekt, dan heb je spaken die los zitten met als gevolg een krom wiel wat niet te repareren is. Een normaal 36-spaaks achterwiel erin en je hebt een zorg minder.
Bedankt voor de tip
Zijn v brakes goed genoeg voor in de bergen?
Ja v-brakes zijn prima

Ander vraagje.
Die fiets van marktplaats heeft dual control shifters.
Dat werkt net weer anders dan normale shifters.
Heb je daar al is mee gereden?
Nee nog nooit. I guess dat dat wel te leren valt
Jawel alles is te leren :)
Je remt en shift dan met de remhendel.
Af schakelen kan je met je remhendel doen en met je duim.
Ze zeggen dat de pre is dat je je handen niet van de rem hoeft te halen.
Maar het is effe wennen als je het niet gewend bent :)
Globe traveller gehad voor heel veel jaren, tot enkele maanden geleden... En 300,- is redelijk hoor.

De tip over 36 spaken is een goed advies. Heb zelf ook op advies van mijn toenmalige fietsenmaker het achterwiel omgewisseld naar 36 spaaks. Kijk in iedergeval of de velgen niet teveel zijn ingesleten. Ook vreemde butsen diepe krassen in het frame. Verder het achterlicht wil weleens nukken geven door hoe de kabels lopen. Heb dat zelf opgelost door een batterij achterlicht.