Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1762 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35228 berichten
Ook te laat, staat in het Canadese Quebec, op parc Champs de Bataille.
Snel opgelost, Eropuit ! Ik heb alleen de naam van de politica op de verkiezingsposter zwartgeverfd maar de tekst op de sokkel laten staan. De Gaulle was in 1967 in Montréal (provincie Québec) om de Frans-Canadezen aan te moedigen om zich los te maken van het dominante Engelstalige deel. Zijn beroemde toespraak Vive le Québec Libre

Ik was in Quebec in 2018 als start van mijn route over de Eastern Divide, een denkbeeldige waterscheiding die min of meer de Appalachen keten volgt en eindigt op het puntje van Florida, Key West.

Ik ben blij dat er iemand de vaste deelnemers aan dit raadspelletje te snel is afgeweest. Beurt naar Eropuit.
Thanks Math. Ik zag dat je raadplaat pas een half uurtje online stond en had via de sokkeltekst snel bevestiging op Wikipedia gevonden. En vanwege de snelle / vaste deelnemers geen moeite gedaan voor google streetview omdat dat net een paar minuten te laat kan zijn.

Van mij dan raadplaat 5, waar hebben we de huurfietsen neergezet? (lukt me even niet foto rechtop te plaatsen)

Bijlagen

Dat moet hier zijn geweest:
https://maps.app.goo.gl/GsdhftnkxBarjwg57

Als je de andere kant op kijkt zag dat er zo uit:
IMGP0106.JPG
Ben hier ook geweest! 8)
Correct CorneK! Jij mag de volgende plaatsen.

Herkende je het meteen of zag je een aanknopingspunt in de raadplaat?
Leuk dat meerdere forumleden op dezelfde plek hebben gestaan.
Is er al een overzicht met de Top 10 meest / minst bezochte locaties?
Oude foto? De toren van Santa Croce (rechts) zag ik in 2006 al in de steigers.... Ben daar binnen geweest om een kaars aan te steken voor mijn moeder, die exact 35 jaar voor die datum is overleden. 41 jaar oud.
Volgens de Streetview is de toren nu al "bevrijd" net als de Domtoren in Utrecht.
Toen ik het plaatje rechtop had viel mijn oog op wat in het stalletje was uitgestald en dat tafereel is toch wel heel kenmerkend. En ik wist natuurlijk dat ik daar een foto van had.
Mijn foto is uit 2005, onderweg naar Rome.

Nieuwe opgave, niet al te moeilijk. Waar bevond ik mij:
station.JPG