Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Appia - Forum Wereldfietser

Via Appia

Hallo!
Ik ben erg geïnteresseerd in verschillende plaatsen in Italië. Ik “stuitte” op een beschrijving van de oude Via Appia. Ik had een idee om er met de fiets langs te rijden)
Als iemand ervaring heeft met het rijden over deze weg, deel dan alsjeblieft informatie.
ReneP schreef:
di 15 okt, 2024 16:11
Hallo!
Ik ben erg geïnteresseerd in verschillende plaatsen in Italië. Ik “stuitte” op een beschrijving van de oude Via Appia. Ik had een idee om er met de fiets langs te rijden)
Als iemand ervaring heeft met het rijden over deze weg, deel dan alsjeblieft informatie.
Ik heb de Via Appia Antica gereden en wel in omgekeerde richting van Brindisi naar Rome en wel in 1980...en met de auto. Op een klein stukje met het originele plaveisel met karresporen na is de weg meestal 3-4 baans en toen al heel druk, vooral het laatste stuk. Geen fietsstrook of -pad.
Het laatste stuk (of eerste stuk...) was toen al met hekken afgesloten. In die periode had de National Geographic een hoofdartikel over de Antica. Misschien is dat nu op de website te vinden/downloaden o.i.d.
Campings o.i.d. waren er niet. Wij hebben overnacht in een heel druk stadje: Benevento.