Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 oktober 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 oktober 2024

Hallo fietsers,
Op het moment van plaatsen van deze aankondiging zijn de vooruitzichten voor zondag niet al te best. Windkracht 5 en best wat regen. Aan de andere kant zou het gisteren ook heel flink gaan regenen en bleef het uiteindelijk bij een klein buitje 's morgens vroeg en was het de rest van de dag prima weer. Even afwachten dus.

Echte diehards laten zich natuurlijk niet tegenhouden. Dus voor degenen die zondag graag willen fietsen: we verzamelen bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen waar we om 10 uur vertrekken voor een tochtje van zo'n 75 km bij een snelheid van ong. 20 km/h met een koffiestop onderweg. We houden rekening met de 4 Mijl die gelopen wordt. Wil je zondag meefietsen, dan kun je hieronder een berichtje plaatsen.

Groet, Petra.
Hallo,
Nog geen dag later en de weersvoorspelling is al flink aangepast: windkracht van 5 terug naar 3, regen vooral in de nacht en vroege ochtend, met hooguit nog een klein buitje tijdens het Rondje. Dat biedt perspectieven.
Groet, Petra.
Het loopt nog niet zo hard met die aanmeldingen. Maar ik rijd mee.
Kees
Hallo,
Ik ben me in de loop van vandaag minder goed gaan voelen, dus kies ervoor om morgen niet mee te fietsen. Even een dag rustig aan, om te voorkomen dat ik echt ziek word....
Groet, Petra.
Hier dan het verslag van dit weinig spectaculaire rondje Groningen.

Ik heb tot ongeveer 10:15 tevergeefs gewacht op andere deelnemers. Ik heb toen even overwogen om mijn "huisrondje" te rijden (Kiel-Windeweer, Spijkerboor, schelpen paadjes naar Eext en door het bos via Anloo terug). Dat Rondje Groningen heb ik een keer met harde wind samen met Frenk gereden toen er ook niet veel belangstelling was. Die schelpenpaadjes zijn ook een favoriet van onze Bert overigens. Maar ja, ik had toch meer zin in een kop koffie bij vrienden in de Oosterpoort. Het kortste rondje ooit dus als het ware.

Te vermelden waard is alleen nog de aankomst van één andere fietser. Die zette zijn vouwfiets tegen de sokkel van het Peerd, maakte een foto van zijn fiets met het Peerd daar achter en vertrok weer. Ik dacht even dat de vouwfiets wellicht de nieuwste trend is bij de Wereldfietser, maar het lijkt er toch meer op dat de vouwfietser niet voor ons Rondje Groningen kwam.

Graag tot een volgende keer.
Kees
Jammer dat je er alleen was, Kees.volgende keer hopelijk meer animo.
Een aantal regelmatige deelnemers aan het rondje Groningen, waaronder ik, fietsten dit weekend mee met een off road tocht van de Wereldfietser.