Additionally, paste this code immediately after the opening tag: insteekketting bij Trelock RS400 ringslot - Forum Wereldfietser

insteekketting bij Trelock RS400 ringslot

Beste mensen,
weten jullie of insteekkettingen voor fietssloten universeel zijn?
Ik wil als aanvulling een insteekketting kopen bij mijn Trelock RS400, en vind er velen. Maar steeds is onduidelijk of de insteekkettingen van bijvoorbeeld Trelock en AXA en ABUS universeel zijn of niet. Prijzen verschillen daarbij weer enorm.
Soms staat er een opmerking bij dat het ook bruikbaar is voor bepaalde series, maar dan is weer onduidelijk of de RS400 bijvoorbeeld vergelijkbaar is met RS450 of niet.
Als iemand de weg door de bomen naar het bos kan wijzen?!

Alvast dank!
Met vriendelijke groeten,
Frank
Ik weet zo uit het hoofd (en eigen ervaring) dat er (minstens) twee diktes bestaan qua pen die in het slot moet worden gestoken. Ik heb zelf een Abus, en had nog een draadslot liggen, maar die pen was te dun voor de Abus, vandaar dat ik ‘t weet. Maten weet ik zo niet, indien gewenst kan ik wel even gaan meten.
de maat is niet universeel, ook niet per merk. Weet ik uit ervaring.
Kan niet meten, heb alles weggedaan.
Ik heb geen theoretische uiteenzetting paraat. Ik heb wel kabels met 2 maten pinnen liggen, je mag er 1 hebben. Ik doe er niks mee.
Dank voor jullie reacties.
Duidelijk dat we echt merkvast moeten zijn en vooraf passen....

@RianGeenen Super aardig natuurlijk! Kunnen het altijd proberen, maar woon je een beetje in het midden van het land?
Frank vH schreef:
vr 27 sep, 2024 12:51
Beste mensen,
weten jullie of insteekkettingen voor fietssloten universeel zijn?
Ik wil als aanvulling een insteekketting kopen bij mijn Trelock RS400, en vind er velen. Maar steeds is onduidelijk of de insteekkettingen van bijvoorbeeld Trelock en AXA en ABUS universeel zijn of niet. Prijzen verschillen daarbij weer enorm.
Soms staat er een opmerking bij dat het ook bruikbaar is voor bepaalde series, maar dan is weer onduidelijk of de RS400 bijvoorbeeld vergelijkbaar is met RS450 of niet.
Als iemand de weg door de bomen naar het bos kan wijzen?!

Alvast dank!
Met vriendelijke groeten,
Frank
Ik heb in de loop der jaren verschillende fietsen met in mijn geval AXA-ringsloten gehad. Elke keer moest ik weer een nieuw insteekslot kopen omdat de de dikte en lengte van het insteekdeel blijkbaar aan verandering onderhevig zijn. Nu heb ik een AXA Block XXL met bijpassende ULC 100 insteekketting om hem even aan een paal te kunnen bevestigen.

Let goed op; er zijn heel veel combinaties mogelijk en niet mogelijk!
Hoi Frank, ik had een prive berichtje via dit forum gestuurd met waar ik woon. Je mag laten weten of het in de buurt is.