Ruim 3 jaar nadat ik dit topic heb geopend een keiharde kick omhoog.
Inmiddels de Wechsel Tempest 2 dus ruim 3 jaar in bezit, en ik kan ondertussen denk ik wel zeggen dat hij redelijk intensief gebruikt is. In deze 3 jaar heb ik er 216 nachten mee gekampeerd (ja ik houd dat bij
), geen idee of dat veel is voor een trekkerstent. Voor mij persoonlijk is het iig de meest gebruikte tent ooit. De meeste kampeernachten waren tijdens trektochten, en ik denk dat max 10% gebruikt als 'basiskamp tent'.
Vanwege het formaat is het echt een geweldige tent voor de wat langere kampeerder, en de voorruimte is ook ruim- en hoog genoeg om in te zitten bij slecht weer.
Helaas beginnen er ondertussen ook wel wat gebreken op te treden:
*Tijdens afgelopen fietstocht naar Denemarken brak er spontaan een stok bij het opzetten.
*Op diverse plekken zitten er gaatjes in het doek
*De buitentent is lang niet meer zo waterdicht als wat hij ooit was
Bij heftige buien is het buitendoek binnen notime doorweekt en sproeit het zo op de binnentent; die ook uiteindelijk door gaat lekken.
*De bodem is al zeker meer dan een jaar lek. Komt er een plas onder, vooral onder de plek waar ik lig, dan heb ik gegarandeerd een zwembad binnen. Dit is gelukkig enigszins te voorkomen door zoveel mogelijk te voorkomen dat er plassen onder de tent komen, maar goed dat is niet altijd te voorkomen.
*De plasitc stokjes die de ventilatiegaten open houden komen uit hun 'zakje' omdat het doek een gaatje bevat.
Ik zit nu een beetje in dubio: stokken bijbestellen en mcguyveren, of toch kijken voor een nieuwe tent? Vooral de wateroverlast is eigenlijk irritant als het flink regent
Keuzes keuzes keuzes
Wat is een enigszins te verwachten levensduur van een trekkerstent? (qua aantal gebruikte nachten dus, niet qua aantal jaar in bezit
)