Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga miyata vraagje over framemaat verschil dames /heren? - Forum Wereldfietser

Koga miyata vraagje over framemaat verschil dames /heren?

Goedenavond iedereen,

Eind 2003 heb ik een Koga Miyata traveller gekocht,het herenmodel met framemaat 54. Ze zeiden dat dit sterker was. Maar nu ik een dagje ouder word,wil ik toch wel de damesversie van een Koga traveller of Koga randonneur.
Ik zou het herenmodel nu willen weg doen en mij alsnog een damesmodel willen aanschaffen.

De grote Koga tweedehandsdealers winkels bevinden zich in Nederland. Online heb ik al mijn goesting gevonden. Maar voor ik iets bestel wil ik zeker zijn over de framemaat.

Mijn lengte is 1m70 , het herenmodel van 2003 zit/zat perfect. Maar vroeg mij af of het ladymodel exact dezelfde framemaat had of anders?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kan niet de vraag letterlijk beantwoorden, maar wijs er alleen op dat de framemaat feitelijk alleen de lengte van de zitbuis is. Met het hoger en lager zetten van het zadel kun je dat al veranderen. Hoe een fiets, zij het heren- of damesmodel, past/zit heeft vooral met alle andere afmetingen en ook met de vorm van het gemonteerde stuur te maken. Een niet lekker zittend stuur is natuurlijk wel te vervangen door een van een andere vorm/constructie. Na 20 jaar is er grote kans dat de geometrie van de beoogde fiets veranderd is. Alleen door de geometrie-gegevens van toen en nu te vergelijken is de vraag te beantwoorden.
De geometrie gegevens van de Koga Worldtraveller 2023 is op bijna alle punten verschillend tussen heren en dames model. Proefrit is sterk aangeraden.
Ik denk dat Sandra bedoelt dat ze wil weten of het 2003 damesmodel dezelfde geometrie heeft als het model voor heren?
Hier de brochures uit die tijd: https://www.koga.com/nl/service/brochur ... /2010-2001
Als ik daar snel scan is er geen verschil in geometrie bij dezelfde maat.
Voor dat je de oude fiets weg doet eerst de maten van jouw frame opschrijven. Dat zijn vaste plekjes op het frame dus dat kan zuiver worden genoteerd. Met deze maten ga je met een duimstok naar het andere frame.
Zo dus.
Oh ja eerst proberen de andere maten hoogte zadel, lengte stuurnok, de vorm van het stuur, deze zijn een stuk lastiger om die zuiver op papier te zetten.
Hoi,

Jullie beide reacties hebben mij geholpen.
De brochure is interessant en als ik een travellerlady koop uit 2003 = geen probleem.
Als ik er eentje koop die na 2003 gefabriceerd is best een proefrit maken.

In Nederland hebben ze veel tweedehandsdealers van Koga. Helaas in België ken ik geen enkele.

Weten jullie soms een dealer in Zeeuws-Vlaanderen die 2 dehands traveller Koga’s verkoopt?

Mvg Sandra
probikes in Axel is een kogo dealer , wellicht ook occasions .
groet tinus