Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 132 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2640 berichten
Dit is mijn nieuwste aanwinst:
3t exploro ultra.jpg
Erg blij mee! Ik heb er een set extra wielen bij met gravelbanden (650b). In het najaar de wielen wisselen en de gravelpaden weer op.

Mijn Rondo staat te koop, evenals de Kona Rove NRB van mijn zoon.

Zie:

viewtopic.php?p=466708#p466708

en

viewtopic.php?p=466709#p466709
Even geen aanwinst, maar foto's voor oa non-fixie.
20240830_140408.jpg
20240830_140419.jpg
IMG_4076.jpeg
Om een beetje de Kona Sutra te besparen in de winter maanden, een Batavus dinsdag alfine 11 gehaald…

Normaliter kan ik race fietsen gravelbikes etc.. vrij snel afstellen qua zithouding.. vind deze best een uitdaging;)
Poppink schreef:
vr 30 aug, 2024 14:26
Even geen aanwinst, maar foto's voor oa non-fixie.
Waarvoor dank! :D

Volgens Norris Lockley werden deze fietsen gemaakt door Delcroix, in Saint-Amand-les-Eaux. De topframes werden uitbesteed aan Bernard Carré, maar dat is deze duidelijk niet.

Mooie bestemming wel voor deze fiets, die zo te zien een behoorlijk zwaar leven achter de rug heeft.

Stablinski is trouwens een mooie naam om op je frame te hebben. Le Polac was taaie, en een groot renner in de jaren '60 (o.a. wereldkampioen), en ook daarna als ploegleider nog zeer invloedrijk gebleven. Geldt als de ontdekker van Lucien van Impe en Bernard Hinault. Beiden zouden het nog heel aardig gaan doen.

En het is ook zijn verdienste (schuld, zullen veel wielrenners vermoedelijk zeggen) dat het parcours van Paris-Roubaix dwars door het bos van Wallers loopt.
Edwin* schreef:
vr 30 aug, 2024 12:28
Dit is mijn nieuwste aanwinst:

3t exploro ultra.jpg
Mooi clean fietsje!

Omdat ik (al een poosje :oops: ) de aanschaf van een rondo overweeg, als ik vragen mag, wat is de reden van je overstap?
Grandonneur schreef:
za 31 aug, 2024 13:12
Edwin* schreef:
vr 30 aug, 2024 12:28
Dit is mijn nieuwste aanwinst:

3t exploro ultra.jpg
Mooi clean fietsje!

Omdat ik (al een poosje :oops: ) de aanschaf van een rondo overweeg, als ik vragen mag, wat is de reden van je overstap?
Tsja, dat is moeilijk uit te leggen… de Rondo is een prima fiets, die mij goed past en waar ik lekker op kan fietsen.
Mijn vrouw had al eerder de 3t Exploro (Racemax) en die vond ik toen voor mezelf te duur om aan te schaffen en heb daarom de Rondo gekocht.

De 3t Exploro (Ultra) heb ik eigenlijk gekocht omdat ik ‘m “altijd al wilde hebben”. Ik moet ‘m hier en daar nog wel wat tweeken om er net zo lekker op te fietsen als op mijn Rondo, maar dat komt wel goed.
Ik heb nog overwogen om mijn Rondo te houden en er een racefiets bij te kopen. Maar het is dus de 3t geworden met een set wielen voor op de weg en een set wielen om mee te gravelen.

Ik had natuurlijk tevreden kunnen blijven met mijn Rondo en een racefietsje erbij, maar ja… :oops:
Edwin* schreef:
za 31 aug, 2024 20:34
Ik had natuurlijk tevreden kunnen blijven met mijn Rondo en een racefietsje erbij, maar ja… :oops:
Mooi toch, die economie moet blijven draaien...
En dankzij mensen met deze instelling, vind ik altijd weer mooie nauwelijks gebruikte spullen op marktplaats voor een fractie van de nieuwprijs. :)
Een Gipiemme Crono Special triple, in 52/42/28-configuratie, op een Campagnolo trapas ...

Afbeelding

... een Zeus "Super Record" 27,2mm zadelpen ...

Afbeelding

... en een Brooks Professional Select zadel:

Afbeelding
Wekt een beetje de indruk of dit delen van een groter geheel zijn :wink:

Fraai cranksetje wel!
En een Sanyo bracket-dynamo.
Grandonneur schreef:
zo 08 sep, 2024 21:42
Wekt een beetje de indruk of dit delen van een groter geheel zijn :wink:

Fraai cranksetje wel!
Klopt. Hoewel het mij vooral ging om de bovenstaande onderdelen, was er nog wel wat bijvangst.

Kennelijk is het een fiets van een ter zake kundige liefhebber geweest, want ik trof nog veel meer leuk spul aan zoals Shimano Ultegra-naven, -remgrepen en 7-speed bar end shifters, Shimano Dura-Ace-remmen met gesinterde Modolo-remblokken, Deore XT-derailleurs en Jim Blackburn-rekjes.

De boel werd bijeengehouden door een goed gebruikt '79-er Raleigh Competition-frame en heel veel plakband en tie-wraps. Toevallig heeft het frame ook nog mijn maat, dus ik heb er nog wel even een rondje op gereden voordat ik met de demontage aanving.

Afbeelding
non-fixie schreef:
zo 08 sep, 2024 23:41
Grandonneur schreef:
zo 08 sep, 2024 21:42
Wekt een beetje de indruk of dit delen van een groter geheel zijn :wink:

Fraai cranksetje wel!
Klopt. Hoewel het mij vooral ging om de bovenstaande onderdelen, was er nog wel wat bijvangst.

Afbeelding
En zo te zien een vintage zilveren setje: een Jim Blackburn Rear Rack en Front Pannier Rack
En een Iku Cyclotronic fietscomputer, een van de eerste fietscomputers, uit begin jaren 80.
en wat zijn dat voor velgen met donkere remflank?
Grandonneur schreef:
zo 08 sep, 2024 21:42
Fraai cranksetje wel!
Dat was wat in eerste instantie ook meteen mijn aandacht trok. Mooi gepolijst en met de originele Gipiemme kettingbladen in redelijk goede staat.
_Peter_ schreef:
zo 08 sep, 2024 22:32
En een Sanyo bracket-dynamo.
J de Groote schreef:
ma 09 sep, 2024 08:42
En zo te zien een vintage zilveren setje: een Jim Blackburn Rear Rack en Front Pannier Rack
Tja, de hele fiets is een "zorgvuldig samengeraapt zootje goeie spullen", waarbij functionaliteit duidelijk voorrang heeft gekregen op de esthetiek. En alles vastgezet om nooit meer los te gaan. :?
DaVinci schreef:
ma 09 sep, 2024 09:35
En een Iku Cyclotronic fietscomputer, een van de eerste fietscomputers, uit begin jaren 80.
Dat is een systeem dat mijn "inner nerd" wel aanspreekt. Maar het staat wel erg rommelig, dus in de praktijk gebruik ik het toch niet. En de telefoon in de achterzak houdt tegenwoordig sowieso de statistieken wel bij.
Grandonneur schreef:
ma 09 sep, 2024 10:31
en wat zijn dat voor velgen met donkere remflank?
Dat zouden maar zo velgen met een keramische coating kunnen zijn, dat remt prima in droge condities maar in de regen slechter dan gewoon blank aluminium (mijn eigen ervaring (met de juiste blokjes)). voordeel is wel dat de levensduur van dit soort velgen een stuk langer is (al kunnen ze ook zeker wel kapot (helaas))
Grandonneur schreef:
ma 09 sep, 2024 10:31
en wat zijn dat voor velgen met donkere remflank?
Geen idee. Van de merkstickers resteren alleen nog wat lijmresten. De remvlakken zien er nog wel heel netjes uit, ondanks dat er gesinterde remblokjes gemonteerd waren (die overigens érg goed remden i.c.m deze velgen).
Twee Avaghon Atlas met alles drop en dran. Rohloff, riem, son, magura schijfremmen, Pendix. Voor nu de motorafstelling zo dat er alleen ondersteund wordt bij optrekken en als we langzamer fietsen dan 15 kmpu, dus in de heuvels/bergen.
We hebben ze vanochtend opgehaald, proefrit gemaakt en de afstelling hoefde niets maar aan te gebeuren. Motor aan app gekoppeld, afgesteld en achterop de auto naar Doorn, daar leuk stukje gefietst en eea uitgetest.
Thuis de bijbehorende rode fietstassen op mijn gele, non-binaire Tweety gemonteerd. Staat mooi bij de rode Rohloff, Son en koplamp.
Ik denk dat we hier heel veel plezier aan gaan beleven!
42BE3E3A-5BEC-47FC-9698-0DD444443166.jpeg
D094E6E6-DA38-4D9D-96F7-02C4199BD85C.jpeg
B7F067B5-63EF-4AD2-B0FE-64A138943D8A.jpeg
Als ik die kleurstelling van je fiets zie kan ik niet anders verwachten dat je er ook in Belgie mee zal fietsen :-)
Duitsland. ;-) een paar hazelnoten erbij en we hebben een Snickers…