Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wij verkopen tweedehands fietsen houten - Forum Wereldfietser

wij verkopen tweedehands fietsen houten

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats maar heeft iemand ervaring met wijverkopentweedehandsfietsen in Houten. Googlereviews zien er goed uit. Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn koga confidence. Geen voorvorkvering meer en mogelijkheid om voordrager te monteren. Op de website zie ik fietsen die me wel aanspreken. Het grote aanbod baart me enigzins zorgen. Ik heb reviews gelezen van andere verkopers die veel vakantiefietsen aanbieden en dat heeft me ietwat achterdochtig gemaakt. Kortom, kan iemand me geruststellen?
Even snel gekeken, maar ik vind het vooral erg duur. Jouw lokale fietsenmaker, of Marktplaats is een betere plek om een betaalbare fiets te vinden.
Bedankt voor je reactie,
Ik vind kopen via marktplaats lastig, vaak moet er toch nog van alles gebeuren aan zo'n fiets waardoor ik nog steeds duur uit ben. Ben niet zo handig dus veel zal door een fietsenmaker gedaan moeten worden met het bijbehorende prijskaartje. De fietsen op deze site zijn "refurbished" dus ik mag aannemen in goede staat dacht ik.
Nou dat zou ik niet zomaar zo aannemen.
Een koper van mijn fiets was ook bij hun langs geweest.
Fiets getest. Aandrijving versleten. Maar dat was volgens de
verkoper niet zo. Ze zullen best wel iets doen.
Maar vooral optisch zodat hij er mooi uitziet.

Als je er zelf geen verstand van hebt. Neem iemand mee die dat wel heeft.
Of je dan naar een fiets van marktplaats gaat. Of naar houten. Dat maakt niet zo veel
uit. In houten ben je alleen meer kwijt voor dezelfde fietsen die je op marktplaats vindt

Misschien als je verteld waar je naar op zoek bent kunnen we helpen :)
bvisser schreef: Ik vind kopen via marktplaats lastig, vaak moet er toch nog van alles gebeuren aan zo'n fiets waardoor ik nog steeds duur uit ben. Ben niet zo handig dus veel zal door een fietsenmaker gedaan moeten worden met het bijbehorende prijskaartje. De fietsen op deze site zijn "refurbished" dus ik mag aannemen in goede staat dacht ik.
Linksom of rechtsom, als je zelf niet zo handig bent zal je moeten betalen voor service, dus bij een fietsenmaker of bij een bedrijf als dit. Het is dan vooral prettig als die service dichtbij huis is, zodat onderhoud/garantie niet te veel tijd en moeite kost.
Goedkoop zijn ze niet, en via het internet is het lastig te bepalen hoe het met de kwaliteit staat, Google reviews zijn helaas niet te vertrouwen (die kan je gewoon kopen), dus het blijft gokken als er verder niemand hier directe ervaring heeft.
Ik vind zelf de 6 maanden garantie erg karig, dat is misschien leuk voor een stadsbarrel, maar niet voor reisfietsen. Zeker bij een fiets als een KOGA Worldtraveller van 4000 euro verwacht ik toch echt wel een jaar of langer garantie. Juist omdat dit een commercieel bedrijf is dat zegt de fietsen volledig op te knappen, zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik vind het veel op Jan Hoedjes lijken. Alle Koga’s die worden ingeruild voor e-bikes moeten ergens heen. Naar deze opkoper o.a.

Deze fietsen komen bij de achterdeur voor weinig binnen en worden opgepoetst aan de voordeur voor veel verkocht.
Beste advies staat hierboven al. Ga er heen met iemand die slijtage kan herkennen en bepaal vooraf wat je zoekt.
De meeste fietsen zullen best in orde zijn. Die wil je er uitpikken.
Koop dichtbij.
Daar waar je ook de service wilt hebben.
Dan ben je uiteindelijk altijd het voordeligste uit.
Zo'n zaak ziet je graag als klant terugkomen en heeft er alle belang bij jou goed van dienst te zijn.
HenkS schreef:
wo 18 sep, 2024 15:59
Ik vind het veel op Jan Hoedjes lijken.
Maar... Jan plant geen boom als je een fiets koopt :lol: :lol:
Mijn ervaring is dat ik er een kaal frame incl. voorvork bestelde van een opgeheven fietsmerk (Van Tuyl). Ben er tevreden mee omdat het een mooie frameset was voor weinig geld. Wel was de OLD van de achtervork verkeerd vermeld in de advertentie, wat onhandig was omdat ik al een wiel had klaarstaan dat toch niet bleek te passen. De derailleur hanger die wel beloofd werd in de advertentietekst ontbrak maar werd kosteloos netjes nageleverd. Maargoed, een heel ander verhaal dan de tweedehands fietsen waar jij voor oriënteert.

Bijlagen