Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SON - Forum Wereldfietser

SON

SON

Bovenop een straf klimmetje bij de Dordogne sta ik na te hijgen, aan de andere kant van de klim komt een bepakte fietser omhoog zetten (ik ben onbepakt, want met gezin en auto op vakantie):
Johan: Mooie fiets!
Fietser op IDWORX: Die van jou ook, een Rotor, die wordt toch gemaakt in Leipzig?
J (verrast): Ja inderdaad, dat je die kent. Ik zie dat je een SON dynamo hebt, wel een vreemd model.
F: Ja, het is een prototype (grijns)
J: Je kent iemand bij Schmidt?
F: Ich bin der Schmidt (erg grote grijns)
J (perplex): Nee, echt waar? Maar vrouw en kinderen zijn ondertussen ook boven, en die kijken bevestigend..

Een camera met fotomogelijkheid is wel makkelijk:
Afbeelding

Dit was wel heel toevallig, want ik had net geconstateerd dat niet de koplamp maar de SON defect was, en hier fietste ik zomaar tegen de maker op!
Ondanks dat hij op vakantie was wou hij toch wel even kijken; de aluminium ring waar de contacten aan zitten was gescheurd, en daarmee ook de soldeerverbindingen. Dat had ik al wel gezien, maar der Schmidt stelde mij gerust dat ik er nog wel veilig (bij daglicht) de vakantie mee door kon fietsen, en bij thuiskomst moest ik het wiel maar opsturen naar Duitsland waar er een Edelstahl ring opgezet gaat worden.

Ach ja, zo vroeg ik op een ander forum (duiken, niet fietsen, maar met zeer internationaal publiek) informatie over Ierland toen ik het plan op vatte om naar daar te trekken en eventueel een fiets mee te nemen. Krijg ik antwoord van iemand "ja, ik heb daar ook gefietst enkele jaren geleden. Helaas viel ik reeds vroeg in de tocht. Mijn vrienden zijn daarna verder doorgefietst naar Frankrijk."
Eerst antwoordde iemand dat ik het waarschijnlijk iets rustiger aan wilde doen. Daarop linked iemand anders een foto. Bleek dat het Chris Boardman was, een britse prof wielrenner die viel tijdens de 1998 tour die in Ierland startte...