Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd om de smaak weer te pakken te krijgen in Feb - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd om de smaak weer te pakken te krijgen in Feb

Beste fietsers,

Mijn vriendin en ik hebben een aantal jaren geleden een jaar gefietst door Zuid-Amerika. Een prachtige tocht, maar achteraf wat te zwaar voor ons. Hierdoor hebben we sindsdien weinig grote tochten meer gedaan. Het is net alsof er een beetje angst in is geslopen om weer in zo'n "hardcore" tocht te belanden waar er veel afgezien wordt.

Om toch weer te proberen de smaak terug te vinden van het fietsen willen we graag in Februari/Maart een mooie tocht gaan maken. Echt een fiets"vakantie" ipv een soort Rambo-tocht. Maar waar? Wellicht kunnen jullie tips geven voor een bestemming, zie hieronder onze wensen:

-Warm (>22 graden)
-Redelijk veilig (ik weet dat dit een relatief begrip is)
-Niet te veel klimmen (geen Andes of Himalaya)
-Zee is een pré :)
-Niet te veel verkeer
-Een bestemming waar je goed een relaxed en leuk fietsavontuur kan hebben zonder veel afzien en moeten overleven.

Ik ben benieuwd waar jullie dan aan denken!
Is de Spaanse kust warm genoeg? Of liever buiten Europa?
*Viegschaamte uit*

Thailand!!

Het is daar altijd warm. En veilig, buiten de bekende toeristen scams in Bangkok. Geen malaria en wel goede gezondheidszorg.
Als je niet wilt klimmen, geen probleem, er zijn voldoende vlakke regio's met ook rustige wegen.
Veel zee!
Relaxed volk en veel voorzieningen.

zou er zelf zo weer naar toe willen...
DeFiets schreef:
ma 02 sep, 2024 21:29
Is de Spaanse kust warm genoeg? Of liever buiten Europa?
Liever warmer inderdaad! :) Rond de 20+ zou top zijn!
avic schreef:
di 03 sep, 2024 10:25
*Viegschaamte uit*

Thailand!!

Het is daar altijd warm. En veilig, buiten de bekende toeristen scams in Bangkok. Geen malaria en wel goede gezondheidszorg.
Als je niet wilt klimmen, geen probleem, er zijn voldoende vlakke regio's met ook rustige wegen.
Veel zee!
Relaxed volk en veel voorzieningen.

zou er zelf zo weer naar toe willen...
Super leuk en interessant idee! Heb je wellicht een tip voor een regio/route? Ik denk bij Thailand toch al gauw aan drukke wegen. Lijkt me een geniale bestemming mits er een relatief rustige route te vinden is (met inderdaad niet te veel klimmen).
Jazeker.

Meer info over routes is goed te vinden bij awol.nl
En Bert Sitters is degene met de meeste Thailand kennis binnen de Nederlandse fietsers.
Wij hebben eigenlijk overal lekker gefietst, waarbij gezegd is dat de Mea Hong Son loop wel zwaar is en we niet richting Maleisië hebben gefietst.
Het is sowieso t rustigst om niet in Bangkok te beginnen maar zo’n 30 km daarbuiten. Hoewel onze fietservaring in en rond de stad ook positief was.
Marokko!
Heerlijk rustige wegen zijn makkelijk te vinden
Avontuur, maar niet te gek (of zo gek als je zelf wilt)
Zee (wel fris rond die tijd van het jaar)
Lekker weer
Klimmen, maar geen Andes
Lekker eten
Aardige mensen
Makkelijk wildkamperen maar ook genoeg andere opties
Eens met Berger…
Als je wilt klimmen: in februari (en maart?) ligt er sneeuw in de Atlas…
Maar er is verder nog genoeg te klimmen.
Geweldig land!

Groet,
Tom.
Dank allemaal! Mooie tips!
Lijstje waar je prima naar toe zou kunnen gaan:

Uiteraard Spanje. In Zuid Spanje heb je licht glooiend landschap maar ook stevige bergen.
Marokko, door iedereen al genoemd.
Senegal en/of Gambia. Heel anders en en heel mooi om te fietsen.
Oman, perfecte tijd en schitterende bergen