Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Bulgarije - Forum Wereldfietser

Fietsen in Bulgarije

Binnenkort is het zo ver.....dan vliegen we naar Bulgarije.
Het plan is om vanuit Sofia het rilaklooster te bezoeken, en vervolgens via Sadanski, Melnik, Dospat, Smoljan, Sipka-pas, Travna, Veliko, Trojan en via Belogradcik terug naar Sofia. Ik heb nog een paar vragen.....

- Wie weet een hotel in de buurt van het vliegveld om onze
verpakkingsmaterialen te dumpen? Misschien eentje (richting
Pancarevo/Samokov) waarmee we zelfs helemaal niet in Sofia hoeven te
komen?

> Sofia 7 kilometer van het vliegveld Hotel Gorubliansko Hache,
Tsarigradsko schose BLV 357. Volg de route zoals hieronder in kaartje
ingetekend.40 leva 2 personen
> Zhelezenitsa 29 kilometer van het vliegveld op de berg. Hotel Lamr
(???)ya.
Volg het kaartje tot in Pancharevo. Ga bij groot overheidsgebouw
rechts door parkeergarage. Sla linksaf en vraag naar de weg naar
Zhelezenitsa. Aan het eind van het dorp staat het twee kamer hotel
aangegeven als restaurant. 30 leva + ontbijt 2 personen.Absoluut de
moeite waard!

- ander goed(koop) hotel in Sofia.
- Hoe kan je het beste wegkomen bij het vliegveld, richting treinstation of
busstation/ treinstation voor bus naar Rila
- Andere (route)tips ook welkom!

Bedankt alvast voor de antwoorden!!

Blanche
Hoi Blanche,
Het busstation is naast het centraal station gelegen, midden in het centrum. Als je het centrum wilt mijden dus niet echt een oplossing om de bus te pakken ;-) Overigens is het centrum wel de moeite waard om te bekijken.
Van/naar het vliegveld heb ik zelf nooit gefietst, misschien kan je met de sattelietfoto's op Google Maps en de kaartjes op http://www.bgmaps.com een heel eind komen.

PS
Misschien niet zo onverstandig van je om met een boog om Sofia te fietsen:
http://www.spetrov.com/video/weird/streets-of-sofia :?

De tovenaar schreef:PS
Dank je voor de filmpjes....heb er al echt zin in! :cry:
Wat voor soort mensen plaats eigenlijk zulke filmpjes op internet?!? Nogal shocking :roll:

:?: Weet iemand trouwens het mailadres van Peter Das op deze site?
Misschien dat die nog tips heeft, is er in 2006 geweest zag ik in Landenforum. Ik kan hem alleeen nergens vinden in de gebruikerslijst.

Blanche
Blanche schreef:
De tovenaar schreef:PS
Dank je voor de filmpjes....heb er al echt zin in :cry:

Weet iemand trouwens het mailadres van Peter Das op deze site?
Misschien dat die nog tips heeft, is er in 2006 geweest zag ik in Landenforum. Ik kan hem alleeen nergens vinden in de gebruikerslijst.

Blanche
Mail adres Peter Das is: peter.das@inter.nl.net
groetjes Dirk

Blanche schreef:Dank je voor de filmpjes....heb er al echt zin in :cry:
Blanche
Ik ben dwars door Sofia gefietst en vond het verkeer er wel meevallen. De ringweg was zelfs zo rustig als een landweggetje. Maar misschien is het in die paar jaar wel veranderd. Over accomodatie, je kunt ook een hostel boeken, die hebben meestal wel een pickup service vanaf de luchthaven. Of anders een taxi charteren, die zijn niet duur daar (5 euro naar het centrum).

Hoi Blanche,

Peter Das fietst op dit moment weer door Bulgarije. Ik krijg via via zijn verslagen doorgestuurd. Mocht je er belangstelling voor hebben, laat het me even weten, stuur ik ze naar je toe.

Bedankt voor de antwoorden!!

Heb inmiddels ook contact gehad met Peter Das, nu fietsend in Bulgarije. We hebben gekozen om vanaf het vliegveld te gaan fietsen naar Pancharevo. Heb inmiddels via Wouter een stafkaart te pakken waarop ik met behulp Google Earth een rustige route heb kunnen selecteren.

Na onze vakantie zal ik het landenforum aanvullen met mijn tips en mijn website met de route en de foto's.

Fijne zomer allemaal én veel zonnige fietskilometers!

Blanche
Hoe fiets ik vanaf Sofia Airport richting Zuiden over rustige wegen?

Zo dus....over de groene weg.

Blanche

Afbeelding
Hé Blanche, heb je ook een GPS? :)
Die BG topomaps kaarten zijn behoorlijk gedetailleerd zover ik het kan beoordelen.

Ja Minko dat ken ik. Nee heb geen GPS.
Maar ze zijn niet gedetailleerd op straatniveau in de stad Sofia. Heb met bovengeplaats kaartje zelfs de zandpaden te pakken.

Blanche

De online versie op
http://www.topomaps.info/index.php?opti ... 40&lang=en
is gedetailleerder wat betreft straatniveau.
Jep we zijn weer terug uit Bulgarije. Bij het begin van dit Topic heb ik bovendien in het groen twee hotels in de buurt van Sofia gegeven.

@Tovenaar.....de rondweg rondom Sofia is momenteel niet echt een landweggetje meer, eerder een snelweg. Voor wie in Bulgarije wil gaan fietsen, doe het nu. Ik geloof dat er snel een hoop verandert wat betreft verkeerdrukte!

Hierbij een impressie van dit fantastische fietsland:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding