Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 8 september 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 8 september 2024

Hallo fietsers,
Aanstaande zondag is het weer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. Hoe het weer dan is, is nog niet helemaal duidelijk: de komende dagen wordt het prachtig, maar in de loop van de zondag wordt het weer wat minder stabiel. Hopelijk blijft het (vrijwel) droog of kunnen we om een bui heen fietsen.

We vertrekken om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks bij het hoofdstation van Groningen. Fiets je mee met dit rondje, dat ong. 75 km is (snelheid zo'n 20 km/h) met onderweg een koffiestop? Reageer dan hieronder met een berichtje.

Tot zondag, Petra.
Petra, ik ben er om 10uur.
We zien wel wat het weer wordt.
Hoi, ik wil graag meefietsen, maar ik moet tussen 14.00-15.00 in Peize zijn. Dus als we een rondje kunnen maken en rond die tijd in de buurt van Peize zijn, ga ik mee.
Groeten Marianne
Hallo allen,

Ik fiets ook graag weer mee. Tot morgen!

Groet, Selma
Ik kom meefietsen

Roel
Hallo
Wat een fantastische dag met heerlijk weer was het. Zo onverwacht nadat ik gisteravond laat op buienradar nog allerlei onweersbuien naar het noorden zag trekken. De dag begon bewolkt toen we even na tienen met zijn zessen vertrokken vanaf het Peerd: Cilia, Frouwiena, Roel, Marianne, Selma en ik. Niemand had een route bedacht, dus stelde ik voor om eerst richting Leek te fietsen en dan verzon ik wel wat. De anderen vonden het prima en lekker om een dagje achter mij aan te fietsen :D

We reden dus langs de Piccardthof, langs Roderwolde, door het Leekstermeergebied en door Leek. We bleven langs de vaart rijden en sloegen na enige tijd linksaf. Over twee lange wegen door afwisselend landschap zuidwaarts tot vlak bij Ronostrand om daar linksaf en rechtsaf te slaan. Over schelpenpaadjes, langs een groot meer en in de remmen in Steenbergen voor een koffiestop met heerljk appelgebak.

Daarna gingen we verder zuidwaarts en blijven we lange tijd 5-15 km tegen de klok in om Norg heen draaien, o.a. door Westervelde en Peest. Ondertussen begon de zon steeds meer door te breken. Via het Noordsche Veld over smalle, soms wat zanderige paadjes naar Donderen voor een boterhammenstop. Daar ging Marianne richting Peize en togen wij richting Bunne, achterlangs Eelde/Paterswolde om langs het Scandinavisch dorp over de fietspaadjes weer richting de stad te fietsen. Over de Veenweg, door de wijk ten noorden van de Hoornse Meerwijk en via de roeivereniging, via Paterswoldseweg en de Coop weer langs het spoor bij het Peerd uit te komen. Nog even gezellig nakletsen en nagenieten van onze tocht van bijna 80 km.

Dank aan mijn medefietsers voor de gezellige tocht.
Groet, Petra.
Hallo Rondje Groninger Wereldfietsers,

Ik ben deze zomer weer lid geworden en ga na 20 jaar weer fietsreizen oppakken.

En hoe leuk is het dan om te trainen en dus lekker met jullie mee te fietsen.

Vraagjes: klopt het dat het altijd de 2e zondag vd maand is > Ik kan bv. as. zondag 13 okt niet maar 10 nov wel.
En ja of het dan nog mooi weer is... of stellen jullie vanwege het weer ook wel eens een tochtje uit?
Ik hoor het wel. In elk geval hoop ik jullie de komende maanden te treffen.

Mvrgr Robert Roelfsema Groningen