Jazzper schreef:
vr 30 aug, 2024 23:05
Weer een stap verder. Het komt er op neer, lijkt het, dat als ik per se STI shifters wil en een triple voor ik een road voorderailleur moet hebben. Grappig genoeg komt zowel in nieuwe fietsen als in voorgangers van mijn probleem steeds dezelfde triple voorderailleur terug: de Sora FD-3xx3 (paar generaties). Die zijn nog lang 7/8 speed gebleven en voor triple en met juiste pull. Ook de opvolger Claris heeft er paar.

Nou heb ik hier en Sora FD-3303 maar met nok. En de enige klemband die ik heb is te groot. Heb wel verloopjes maar die zijn weer voor andere buitendiameter. Kan ik het nog niet testen. Dus nu als de wiedeweerga de juiste klemband zoeken (iemand hier?) of een andere Sora met 28,6mm band scoren. Niet te vinden op MP helaas.

Ook nog die XT geprobeerd uit 2000 maar zelfde pull probleem.
Klemband is een klein probleem, pak een oude binnenband en vul de ruimte op. Dat is hoe we vroeger MTB shifters op een raceframe monteerden. Of met een 3d printer, maar ik denk dat de binnenband-methode goedkoper is. En je weet al hoe je rubber plakt, niets houdt je tegen.