Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thule Chariot Sport bevestigen aan idworx opinion - Forum Wereldfietser

Thule Chariot Sport bevestigen aan idworx opinion

Sinds enige tijd ben ik de trotse bezitter van een tweedehands idworx opinion. Graag zou ik daar een Thule fietskar aan bevestigen, zodat mijn dochter mee kan op de fiets. Dit lukt me echter niet, en ik weet ook niet goed hoe nu verder. Ik zou erg geholpen zijn met een stap in de goede richting.

De situatie:
Het gaat om een idworx opinion met een DT Swiss steekas. De Thule Chariot kwam met een QR-as met daar aan de kom van een kogelgewricht waar de sleepstang van de kar in haakt. Het is mij niet duidelijk of ik een vervangende steekas moet bestellen, of de kom direct aan de huidige steekas dien te bevestigen.

Als ik een vervangende steekas dien te bestellen is me niet duidelijk welke. Thule geeft in haar Axle Adapter Guide https://www.thule.com/-/s/approved/std ... ?rev=1.11 aan steekassen te leveren voor de merken Syntace, Shimano en Maxle, maar niet voor DT Swiss.

Als ik de kom direct aan de huidige steekas bevestig, aan de moer kant, lijk ik net niet uit te komen met het frame van idworx dat aan de linkerkant een verhoging heeft naast het oog waardoor er net (<1mm) onvoldoende ruimte is om de komt over de steekas te schuiven. Zie bijgevoegde foto's.

Afbeelding

Bijlagen

In de idworx zit al een standaard ouderwetse QR steekas, zo lijkt het (?). Een andere as lost je probleem dan niet op. Je probleem is dan alleen die verhoging in het frame die in de weg zit. Is dat niet op te lossen met een ringetje, zonodig aan 1 kant bijgezaagd/bijgevijlt/bijgeslepen zodat voldoende egaal oppervlak ontstaat voor de koppeling?
De bijgeleverde qr as is vast wel lang genoeg.

Voor modernere thru axle assen, maar denk niet dat dit nieuwere systeem op een oudere idworx gebruikt is, kun je de juiste vinden via https://robertaxleproject.com/
Ik heb die vervolgens besteld bij radical design.
Ik zou het wel aandurven om van de mount van de chariot een mm’tje aan die kant af te schuren om wat ruimte te geven als het verschil inderdaad zo klein is. Ze zijn behoorlijk stevig.

En inderdaad, dan zou ie verder toch onder de bout van de as moeten passen lijkt het?
Dank beiden. Het bijvijlen van de chariot mount maakt dat de boel past. Het is een hoop gepriegel en het past net, maar het past.