Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos Lissabon - Forum Wereldfietser

Fietsdoos Lissabon

In de herfstvakantie fiets ik van Madrid naar Lissabon. Op de terugweg naar huis willen we t.b.v. de terugvlucht onze fietsen verpakken in een fietsdoos. Heeft iemand tips waar we een fietsdoos kunnen vinden? De luchthaven van Lissabon heeft ze in elk geval niet.
Ik weet niet met welke airliner je vliegt .KLM en Transavia accepter ook een hoes als deze vanonder gesloten kan worden.
Fiets vakantiewinkel of Decaclon


Dirk
https://booking.lisbonbikerentals.com/p ... e-card-box

Maar er zijn ook genoeg fietsenwinkels te vinden waar je om een doos kan vragen.
Heb ook nog 2 doorzichtige fietshoezen liggen, mogen gratis opgehaald worden in de omgeving van Zwolle.
dik5 schreef:
zo 18 aug, 2024 09:08
Transavia accepter ook een hoes als deze vanonder gesloten kan worden.
Deze vraag werd ook in 'onze' Facebookgroep gesteld. Daar wist iemand te melden dat Transavia zijn regels heeft aangepast en nu geen hoezen meer accepteert.
Virgie Withagen schreef:
za 17 aug, 2024 09:41
In de herfstvakantie fiets ik van Madrid naar Lissabon. Op de terugweg naar huis willen we t.b.v. de terugvlucht onze fietsen verpakken in een fietsdoos. Heeft iemand tips waar we een fietsdoos kunnen vinden? De luchthaven van Lissabon heeft ze in elk geval niet.
Je kan ook op dit bericht over fietsdoos in vliegtuig vanuit Lissabon kijken:
  • Je kan bij de Decathlon op enkele km van luchthaven proberen een fietsverpakking te pakken te krijgen.
    Het is onduidelijk of de vermelde fietszaak 'Biclas Chiado' fietsdozen heeft
PeterVanRijn schreef:
zo 18 aug, 2024 12:32
dik5 schreef:
zo 18 aug, 2024 09:08
Transavia accepter ook een hoes als deze vanonder gesloten kan worden.
Deze vraag werd ook in 'onze' Facebookgroep gesteld. Daar wist iemand te melden dat Transavia zijn regels heeft aangepast en nu geen hoezen meer accepteert.
Heb gisteren contact gehad met Transavia via de app over een dichte hoes. Nav deze foto kreeg ik te horen:
PXL_20240818_083759170.jpg
"Ja, geen probleem. Dat mag ook. "

Wat me ook opviel is dat de Transavia-voorwaarden in diverse talen het hebben over een doos of koffer, in het Frans echter niet: Votre vélo doit se trouver dans une valise, une boîte ou une housse prévue à cet effet.
Midden juni ben ik van Lissabon met Transavia teruggevlogen met de fiets in de welbekende Decathlon fietshoes. Deze had ik via een nieuw aangemaakt Portugees Decathlon account enkele dagen vooraf besteld, betaald (€ 70,-) en bij een vestiging even buiten het centrum laten afleveren. De kleinere vestigingen in de stad zelf hadden deze destijds namelijk niet op voorraad, zo had ik online al gezien.

Ik ben de ochtend van de vlucht simpelweg naar het vliegveld gefietst, daar de fiets gedemonteerd en ingepakt. Let erop dat de Decathlon hoes niet op reisfietsen is berekend en je mogelijk meer uit elkaar moet halen dan gehoopt. Transavia vertrekt vanaf een buitenliggende gate met lange files aan mensen voor de incheckbalies in smalle corridors tussen linten. Daarheen manoevreren met de ingepakte fiets op een trolley was geen feest. Bij de scanner voor buitengewone objecten aldaar ging alles supervlot, geen enkel probleem.