Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Let op de fiets in de trein tijdens Verstappen in Zandvoort - Forum Wereldfietser

Let op de fiets in de trein tijdens Verstappen in Zandvoort

Let op de fiets in de trein tijdens Verstappen in Zandvoort,

Van 23 -25 augustus is weer de Verstappen-show in Zandvoort aan Zee. Dit heeft gevolgen voor de treindienstregeling in het gehele land. Het meenemen van fietsen wordt beperkt en spoorwegovergangen worden afgesloten.
Hoewel de rol van Verstappen een stuk meer bescheiden is dan voorgaande jaren, verwacht men toch weer een grote toeloop.
Zandvoort wordt afgesloten voor het autoverkeer. Om de fans toch in Zandvoort te krijgen, wordt een speciale Verstappen-pendel ingezet tussen Amsterdam en Zandvoort. Sprinters die kort achter elkaar gaan rijden. In deze Sprinters mogen geen fietsen mee.
Om de stoet van treinen doorgang te verlenen, worden alle spoorwegovergangen tussen Halfweg (bij Amsterdam) en Zandvoort gesloten.
Voor deze pendeldienst worden flink wat Sprinters elders uit de dienstregeling getrokken. Waarschijnlijk zullen tijdens deze dagen op diverse kleinere stations geen treinen stoppen.
Daarnaast mogen op 23, 24 en 25 augustus op de treinen naar Amsterdam tot 14:00 uur geen fietsen mee.
Vind ik flauwekul dat één evenement de treinenloop kan beïnvloeden. Heb niks mee met autoraces, een wereld van zeer grof geld terwijl 1 op de 7 kinderen in armoede leeft. Ajakkes.
Martin E. van Doornik schreef:
di 20 aug, 2024 13:49
Vind ik flauwekul dat één evenement de treinenloop kan beïnvloeden.
Ik heb ook niets met F1/autorace. Maar op zich toch juist positief dat ze de treinplanning omgooien, zodat er geen enorme stroom auto's die kant op komt?
Goed dat ik dit lees, ik vertrek komend weekend richting het hoge noorden. Wordt dus met een grote boog om Noord-Holland heen fietsen, zal in heel Noord-Holland wel geen camping meer te vinden zijn met een vrij plekje...
Martin E. van Doornik schreef: Vind ik flauwekul dat één evenement de treinenloop kan beïnvloeden. Heb niks mee met autoraces, een wereld van zeer grof geld terwijl 1 op de 7 kinderen in armoede leeft. Ajakkes.
F1 is niet het enige evenement dat grote impact heeft op de treindienstregeling hoor... :roll:
De informatie die aan mij wordt gepresenteerd is het voor de NS iedere dag een uitdaging.