Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hallo - Forum Wereldfietser

hallo

Hi,

Mijn naam is David, en woon in Belgie.
West-Vlaanderen in de buurt van de Franse grens.
40 winters jong :roll:

Fiets gerelateerd ga ik niet op reis, fiets gaat wel altijd mee.
meestal rijk ik altijd solo, tochtjes van allerlei lengtes max was gisteren 270km.

Voorheen had ik een Cube agree, dan overgestapt naar een Diverge (was al een wereld van verchil.
Sinds dit jaar in bezit van een AlpAs Audax, op maat gebouwd stalen frame.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dees is echt een beest van een fiets.
Hunt superdura dynamo wheels, Sram Force (mechanisch), Schwalbe G-One RS (wil hier nog wel duurzamer gaan, achterband heeft na 2000 km al serieus afgezien. Vittoria randoneur tech en schwalbe marathon misschien)
voor en achterlicht zalg opgebouwd op't frame, ... topfietsje.
Doel was "snelle" en comfortable fiets voor korte en lange ritjes die niet vies is van een simpel bosweggetje en wat gravel.

Net 2 weken naar Denemarken geweest en daar ferm gaan uitleven op de gravelwegen daar.
1. keer 100km en een ritje ven 140km

Afbeelding
Afbeelding
Welkom op dit mooie forum!
Je hebt wel een hele mooie fiets, en ik zie dat Alpas alleen maar hele mooie fietsen maakt.
https://www.alpascycles.com/
Welkom, David!

Goed om te zien dat er nog steeds mooie stalen fietsen worden gemaakt en gekocht. :D

270km zou ik trouwens geen tochtje meer durven noemen. Aan het oefenen voor Milaan - Sanremo?
Waarom de keuze voor de koplamp aan de zijkant en niet zoals gebruikelijk in het midden?
Als ik de fb pagina van Alpas bekijk dan lijkt het alsof per 24 juni helaas de stekker eruit getrokken is. Zou jammer zijn want van dit soort kleine zelfstandige merken kan je er niet genoeg hebben.
david_ve schreef:
vr 16 aug, 2024 19:01
Hi,


Sinds dit jaar in bezit van een AlpAs Audax, op maat gebouwd stalen frame.

Uit mijn geboortestad nota bene, maar ik had er nog niet van gehoord. Jammer dat ze het niet gehaald hebben, die fietsen zien er geweldig uit.
Welkom!

En prachtige fiets!
non-fixie schreef: Welkom, David!

Goed om te zien dat er nog steeds mooie stalen fietsen worden gemaakt en gekocht. :D

270km zou ik trouwens geen tochtje meer durven noemen. Aan het oefenen voor Milaan - Sanremo?
Niks mis met mooie stalen fietsen. Zelf ook sinds begin dit jaar in het bezit van een op maat gemaakte stalen ros 8)
CarlW schreef:
za 17 aug, 2024 18:27
david_ve schreef:
vr 16 aug, 2024 19:01
Hi,


Sinds dit jaar in bezit van een AlpAs Audax, op maat gebouwd stalen frame.

Door Senior2 » za 17 aug, 2024 17:10
Als ik de fb pagina van Alpas bekijk dan lijkt het alsof per 24 juni helaas de stekker eruit getrokken is. Zou jammer zijn want van dit soort kleine zelfstandige merken kan je er niet genoeg hebben.
Uit mijn geboortestad nota bene, maar ik had er nog niet van gehoord. Jammer dat ze het niet gehaald hebben, die fietsen zien er geweldig uit.
Stond dit jaar ook op velofolies, heeft dan kort daarna mijn fiets gemaakt en nog 3 keer een 5-daagse workshop "bouw je eigen frame"
Als hij in geen idee of hij nog een frame wil bouwen, maar ik denk wel dat hij niet alles gaat buitengooien.
Een gesprek over fietsen was met blinkende oogjes en veel passie.

Plaatsing van't licht: das iets lager dan gewoon, en laat eventueel ruimte voor een stuurtas.