Additionally, paste this code immediately after the opening tag: medicatie gekoeld meenemen op de fiets - Forum Wereldfietser

medicatie gekoeld meenemen op de fiets

Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van medicatie die gekoeld moet blijven op de fiets. Het gaat in mijn geval om medicatie die ik een keer in de twee weken moet toedienen. Ik wil graag een wat langere fietstocht gaan maken maar loop tegen dit probleem op. Zelf kom ik niet verder dan koelelementen maar dan zou ik wel iedere dag toegang moeten hebben tot een vriezer. Lijkt me niet evident op de meeste campings. Iemand een idee?
Medicijn koeletui (zie google) en toch op campings vragen. Heb nooit bot gevangen. (vergeet echter niet bij vertrek het weer mee te nemen 8)
Bedankt. Dit is een mooie oplossing voor het gebruik van reguliere campings. Toch hoop ik nog op een andere oplossing. In het geval van camping zonder voorzieningen of eventueel wildkamperen.
bvisser schreef:
di 30 jul, 2024 11:56
Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van medicatie die gekoeld moet blijven op de fiets.
Medicatie is heel persoonlijk, dus misschien sla ik met de volgende suggesties de plak geheel mis.
1. Ik kon dit voorjaar in overleg met mijn arts de gekoelde cholesterol-medicatie (Repatha) probleemloos onderbreken tijdens mijn twee maanden fietsen in de Balkan.
2. Wellicht bestaat er van je gekoelde medicatie een minder favoriete maar ongekoelde variant voor tijdelijk gebruik.
Zelfde koeltasje met element en ervaring als Joni. En enkele x dat camping geen vries/koelmogelijkheid heeft bij buren (huis) gevraagd. Mensen helpen graag voor zoiets.
@ arnout, bedankt voor je suggesties maar voor mijn medicatie gaat dit helaas niet op. Bedankt voor het meedenken!
tot nu toe lijkt de eerst genoemde oplossing de beste te zijn. Ik ben van plan om de groene route naar de middellandse zee te gaan fietsen. Iemand ervaring met campings met koel/vries mogelijkheden langs deze route?
Geen idee of het kan maar in Frankrijk hebben ze vast ook wel apothekers, dus kun je geen recept meekrijgen waarmee je daar je medicijnen ophaalt?
Voor een leek welke temperatuur heeft gekoeld. En zou je die medicijnen waterdicht kunnen verpakken.
Geen idee of dit geschikt is voor jouw medicatie, maar ik ben zeer enthousiast over de koelingsopties van Frio.

https://www.frio-koeltas-insuline.nl/

Sowieso succes met je zoektocht!

Groeten,

Don
_Peter_ schreef:
wo 31 jul, 2024 09:06
Geen idee of het kan maar in Frankrijk hebben ze vast ook wel apothekers, dus kun je geen recept meekrijgen waarmee je daar je medicijnen ophaalt?
Dat zou wel eens ingewikkeld kunnen worden. We zitten nu in dezelfde situatie, maar je kunt het medicijn in kwestie niet per dosis kopen. Het wordt ook niet zoveel verkocht, dus de apotheker hier in België moet het bestellen. En dan is er nog iets: sommige medicijnen zijn erg duur. Hier in België betaalt de ziekteverzekering daar in een soort derde-betaler-systeem het allergrootste deel van. Zelf betaal je bij de apotheker maar een klein bedrag. Maar ik weet niet of dat ook werkt in Frankrijk.

Op de camping waar we dit jaar stonden, hebben ze ons met veel begrip & vriendelijkheid geholpen. Ik denk dat je op grotere campings, waar doorgaans een winkeltje is voor drankjes etc, altijd wel een oplossing vindt. Voorbeelden op de Groene Weg zijn Poligny, Châtillon, Pont d'Ain, Le Grand-Serre, Crest ... Avignon mag ook geen probleem zijn, vermoed ik.

Van andere campings weet ik het niet meer zo goed, maar er moet ook een mogelijkheid bestaan in Ettelbrück (camping met restaurant, of toch in 2015), de camping even buiten Metzervisse, Charmes ook (of toch in 2020) ... Kortom dat gaat wel lukken.
derdekeer schreef:
do 01 aug, 2024 21:04
_Peter_ schreef:
wo 31 jul, 2024 09:06
Geen idee of het kan maar in Frankrijk hebben ze vast ook wel apothekers, dus kun je geen recept meekrijgen waarmee je daar je medicijnen ophaalt?
Dat zou wel eens ingewikkeld kunnen worden.
Dat is ook mijn ervaring, weliswaar met een ander medicijn en in Duitsland. Salbutamol, dat zo’n beetje iedere astmapatiënt in Nederland gebruikt, bleek daar absoluut geen doorsneemedicijn te zijn en Apotheke Berlin Hauptbahnhof kon me er niet aan helpen.
De vraag naar het meenemen van gekoelde medicijnen is al eens eerder op dit forum gesteld. Misschien is die nog met de zoekfunctie boven water te halen.

Groetjes,

Carl
Even een testje gedaan. Vanmorgen 9:45 water van 6,2 gr uit de koelkast in een Dopper bidon gedaan. Nu om 20:00 uur de temperatuur van het water gemeten 16,8 gr. In de kamer was het 24,5 tot 25,5 graden om 20:00.
En daarbij de koeling van deze manier kan je ook opdrinken. :D
Wij hebben ook een thermo Dopper, daarmee zullen de resultaten vast nog beter zijn.
De eerder genoemde Frio insuline koeltas werkt goed. ( geen eigen ervaring)
Ik heb iemand gesproken die dit bij zich had op wandeltocht naar Santiago.

Je zou ook op website van Tristan Bogaard kunnen kijken. Zijn partner Belén heeft insuline afhankelijke diabetes.

Gr Anja
koeltasje en waar mogelijk koelelement in een vriezer leggen (op een camping of bij een vriendelijke buur met camper of caravan). Mijn vader begroef vroeger mijn medicijnen in een kuil in de grond om ze koel te houden (hij was padvinder geweest), maar of dat nou echt werkt weet ik niet (ik heb het wel overleefd).
Koeltasjes werken voor de eerste paar uren. Maar als je 8 uur lang fietst in de zomer in Europa rond de 30 graden dan houden ze het niet vol. Ook de genoemde Frio tasjes niet. Uiteraard wel beter dan niets.
Als het echt koel moet blijven (5 graden?) dan ontkom je er niet aan om je tocht daarop aan te passen.
De vraag is of het inderdaad echt koel moet blijven. Volgens de bijsluiter uiteraard wel. Maar wat gebeurt er als je het niet koel houdt? Stopt dan de gehele werking? Wordt de werking 10% minder? Ik weet het, dat is een wat risicovoller gebied waar je dan in gaat maar wij hadden onze wereldfietstochten niet kunnen doen als we precies volgens de bijsluiter hadden gefietst.
Als wereldfietser leef je vaak langs de randen van wat kan. En je moet zelf bepalen of je dat wilt.