Ah, die heb ik ook gehad, de Bridgestone Submariner. Mee op pad geweest in Nederland, België, Luxemburg, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Engeland.
Wat je zegt, loodzwaar. Die achterrem heeft me in een afdaling in Noorwegen gered.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die tandem heb ik al wel. En in de juiste bijpassende kleur.
Waarschijnlijk wel. Er zit al een commandeur op de zadelbuis van de stoker, en ik denk dat ze het ook wel prettig zal vinden.
Tja tandemrijden; de metafoor voor de beste relaties
Ok, is dat gebruikelijk?
Inderdaad, elk koppel heeft verschillende rollen te spelen.Grandonneur schreef: ↑wo 07 aug, 2024 09:25Mooie vondst een nette arai.
Tja tandemrijden; de metafoor voor de beste relaties
Deze oefening valt wel mee. machinist reageert op alles wat je normaal zou doen. Bochten, kuilen, steentjes, overstekend wild, etc. Stoker beperkt de topsnelheid zodat machinist meer reactietijd gegund is. En de aanslag op het materiaal beperkt blijft.
Dat is inderdaad het grootste risico, volgens ervaren gebruikers: dat het wat erg hard gaat en je beiden de remmen aantrekt en halverwege de bocht met een blokkerend achterwiel zit. Of ligt, eigenlijk.
“Waarheidsvinding”janenliseth schreef: ↑di 30 jul, 2024 19:56Nostalgie en emotie
1976 heeft mijn broer de Bikecentennial gefietst op een Koga Miyata Gent's Touring. Het jaar daarop heeft hij in Canada gefietst,
img234 a.jpg
Daarna heb ik deze fiets van hem overgenomen en in 1992 bij Kok in Utrecht ingeruild voor een Koga Randonneur Extra.
Begin juli stond er een op marktplaats en die kon ik niet laten staan.
Bij de 1ste aanblik begonnen m'n vingers al te jeuken om deze nagenoeg complete Koga op te knappen en haar waardigheid terug te geven.
Nu staat deze als "museumstuk" op mijn hobby-zolder
IMG_20240719_172240-1_HDR.jpg
Koga-Miyata's zijn helaas (nog) geen Van Goghs, ben ik bang. Dat ook deze oude modellen tweedehands relatief veel opbrengen komt toch vooral doordat de Miyata-frames een heel goede reputatie hebben onder liefhebbers. Die willen er vooral op fietsen, en zijn in de regel meer geïnteresseerd in de technische staat dan in de stickers.janenliseth schreef: ↑vr 09 aug, 2024 08:42(...)
Wat betekent dat voor de waarde van de fiets?
Niets zou u zeggen, maar details kunnen tot grote waarde verschillen leiden zo leert Pawn Stars ons.
Ja, sleeprem wordt vrijwel altijd door de stoker (m/v/x) bediend, uiteraard in afstemming met de voorrijder . Is ook logisch want "de stoker heeft altijd gelijk".