Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nauders richting Bodensee - Forum Wereldfietser

Nauders richting Bodensee

Vrijdag ga ik met Cycle Tours richting OOstenrijk
Wil graag weten of het beetje te fietsen van Nauders naar de Bodensee
Anders stap ik in Bregenz uit als het teveel bergen zijn op die tocht naar Bregenz vanaf Nauders
het aantal kilometers valt wel mee, ongeveer 160 km
Als ik in Komoot een route maak met begin in Nauders (neem aan dat je dat bedoelt ipv Naubers) en eindig in Bregenz bij de Bodensee, dan kom ik op 167km en 1600 hoogtemeters.

De enige serieuze klim is de Arlbergpass, volgens de hoogteprofielen 3% gemiddelde klim, met paar stukjes rond de 10%. Klim is dan ook bijna 35 kilometer, dat valt bij mij onder 'makkelijk te doen'.

Laat het aan jou zelf over om te bepalen of je het zelf ziet zitten. Je zit sowieso midden in het gebergte, dus je ontkomt niet aan een klimmetje het en der 😊

Geniet er iig van en check de weersverwachting voor je de pas gaat beklimmen 😎
Paramount schreef:
di 23 jul, 2024 18:32
Wil graag weten of het beetje te fietsen van Naubers naar de Bodesee
Ik gok op Nauders:
https://maps.app.goo.gl/97h69skGqMJsuUax7
Het is ook handig om wat meer informatie te geven. Moet het in één dag of heb je er drie, ben je topsporter of stap je uit de fietsbus op een fiets waar je anders nooit op zit, welke route ben je van plan?

Alvast veel fietsplezier gewenst! Mooie omgeving.

Carl

PS Waarom krijg ik voor versturen van een bericht geen melding meer dat er intussen een ander nieuw bericht geplaatst is? Polariteit was me dus voor.
Dit jaar is het geen goed idee via de Arlberg-Pass te fietsen: Fahrverbot für Fahrräder Arlberg Pass

Je zou de Rome route van Reitsma kunnen nemen in noordelijke richting, en dat is via de Buchener Höhe. Geeft een klim van 650m tot 1250m van continue 9%, en dan kom je in Garmisch-Partenkirchen uit, dus iets oostelijker van de Bodensee. Wel heel mooi allemaal, en dik de moeite waard.

Hup, gaan met die banaan en niet lafjes uitstappen in Bregenz!😁
Beetje verwarrend nieuwsbericht over de pas als je het mij vraagt. Als ik dit goed lees is de tunnel in twee seizoenen gesloten voor alle verkeer. Dat moet nu over de pas. En voor fietsers alleen afgesloten in 2023 (24 april tot 6 oktober).

Terug naar de vraag. Vanaf Nauders naar Landeck is het voornamelijk afdalen. Na Landeck moet je dan idd de Arlberg pas over. Ik beklom het ooit (onderweg naar Rome) van de andere kant en dat was goed te doen. Ben niet echt een klimmer. Dat is ook de enige klim van betekenis richting Bodensee. Na de pas is het weer afdalen grotendeels. Ik zou zeggen gewoon doen. Of ik moet dit nieuwsbericht toch verkeerd lezen.
Idd, uit het nieuwsberichtje maak ik ook op dat het voor fietsers enkel in 2023 verboden was.



Mijn ultrageheime pro tip om te kijken of je op dit moment ergens kunt fietsen: zoek op Strava bij Maps --> zet de layer 'segmenten' aan, en bekijk wat segmenten of daar vandaag (als je aan het einde van de dag kijkt) danwel deze week of deze maand nog gefietst is.
Fytsreizger schreef:
wo 24 jul, 2024 07:46
Beetje verwarrend nieuwsbericht over de pas als je het mij vraagt.
Mee eens. Daarom draag ik het artikel ook aan om zelf te lezen, en trek zelf geen conclusie. Behalve dat het me door de werkzaamheden erg druk lijkt te zijn op de pas, en je als fietser niet graag door die drukte heen wilt worstelen. Reitsma heeft niet voor niks deze pas uit zijn route naar Rome gehaald, en dat was nog voordat er werkzaamheden waren.
Flix schreef:
di 23 jul, 2024 22:51
Dit jaar is het geen goed idee via de Arlberg-Pass te fietsen: Fahrverbot für Fahrräder Arlberg Pass

Je zou de Rome route van Reitsma kunnen nemen in noordelijke richting, en dat is via de Buchener Höhe. Geeft een klim van 650m tot 1250m van continue 9%, en dan kom je in Garmisch-Partenkirchen uit, dus iets oostelijker van de Bodensee. Wel heel mooi allemaal, en dik de moeite waard.

Hup, gaan met die banaan en niet lafjes uitstappen in Bregenz!😁
Ik heb vorig jaar het stuk Bregenz - Garmisch Partenkirchen gefietst, en dat in 2 dagen gefietst. Prachtige omgeving om te fietsen. Ik ging globaal over de Bodensee-Konigsee radweg en de R7/R8. Vanaf Partenkirchen ook de route van Reitsma gevolgd, en dat is idd ook een mooi stuk. Wel een paar korte hele steile stukjes ver in de dubbele cijfers, dat was even lopen. Waren geen van allen erg lang, en zeer de moeite waard. :)
Paramount schreef:
di 23 jul, 2024 18:32
Vrijdag ga ik met Cycle Tours richting OOstenrijk
Wil graag weten of het beetje te fietsen van Nauders naar de Bodensee
Anders stap ik in Bregenz uit als het teveel bergen zijn op die tocht naar Bregenz vanaf Nauders
het aantal kilometers valt wel mee, ongeveer 160 km
Wat zijn "teveel bergen"?
Ik zou het doen via Zwitserland: Davos en en dan Lichtenstein.
Maar ja, ik klim dan ook wel graag.