Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Francesco Moser fiets - Forum Wereldfietser

Francesco Moser fiets

Ik ben niet zo goed ingevoerd in de wereld van de retro fietsen, zag deze vanmiddag staan toen ik wat spullen naar de kringloopwinkel bracht. Moet nogal wat aan gebeuren maar ik vond hem wel erg mooi. .
20240723_133242.jpg
Is dit inderdaad iets bijzonders zoals de kringloop suggereert?
Ik vind 'm niet heel bijzonder.
zadelpen vergroeid met frame?
Niet heel bijzonder. Zeker niet 150,- bijzonder. Ik zou er in deze staat misschien nog 30 euro voor over hebben
gios schreef:
di 23 jul, 2024 20:16
Niet heel bijzonder. Zeker niet 150,- bijzonder. Ik zou er in deze staat misschien nog 30 euro voor over hebben
Leek mij ook vrij ambitieus.
Gebouwd door Cizeron in Saint Etienne, het hart van de Franse fietsindustrie. Zij verkochten ook fietsen onder de namen van o.a. Jacques Anquetil en Raphael Geminiani.

Afbeelding

Dit is een goedkoop model, o.a. te zien aan het gebruik van de goedkoopst mogelijke onderdelen. Zo zijn de remmen MAFAC S-exemplaren. Wat op zich wel weer bijzonder is, aangezien ook de meeste budget-fietsen wel met de RACER's waren uitgerust.

Wat mij wel aanstaat is het frame. Dat lijkt een vrij sportieve geometrie te hebben. Daar is nog wel wat leuks van te maken.
non-fixie schreef:
di 23 jul, 2024 21:49
Daar is nog wel wat leuks van te maken.
Door jou iig wel!👍🏻
@non-fixie, maar is ie ook € 150,- waard?
Frank schreef:
wo 24 jul, 2024 00:00
@non-fixie, maar is ie ook € 150,- waard?
Er zijn tijden geweest dat tulpenbollen veel waarde hadden.
De waarde van het frame hangt helemaal van jezelf af.
Wat wil je er mee.
Waarde hebben zaken in mijn optiek alleen als je er mee wilt handelen.
Zo'n oude fiets is nostalgie, is even naar kijken en verzuchten.


Vroeger had ik een Simca Aronde Monaco Spéciale.
Er is geen mooier moment geweest dan toen ik de auto verkocht heb en afstand heb gedaan van het bezit ervan.
Vanaf dat moment kan ik oprecht en intens genieten van bijvoorbeeld een mooie auto of fiets.
Vaak staat er dan ook nog een trotse eigenaar bij die er een prachtig verhaal over weet te vertellen.

Wat wil je nog meer: wel de lusten, niet de lasten.
Frank schreef:
wo 24 jul, 2024 00:00
@non-fixie, maar is ie ook € 150,- waard?
Nee. Wat mij betreft is die €30 van @gios wel zo'n beetje het maximum.
Weer een hoop wijzer geworden :D