Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

296 berichten
Afgelopen dagen hebben we het Gooi van Hollandse Rading tot Naarden en van Eemdijk tot Loenen doorkruist.
Voor ons vrij onbekend.
Wat een prachtig gebied en wat een rust overal, op het altijd voortdurende vliegtuig lawaai na.
Er waren ook veel vogels te zien. De grutto, de tureluur, de kleine karekiet, de zwarte stern.
De koekoek liet zich op meerdere plaatsen horen maar ik heb er nog niet een in het echt gezien.
20240608_174208.jpg
20240608_165859.jpg
20240607_191544.jpg
20240607_185013.jpg
Polder, plassen, bossen, hei.
Je zult maar in Hilversum wonen!
Dit weekend met mijn neefje van 12 van zijn huis in Ugchelen naar opa en oma in Boxmeer gefietst. 85 km in twee dagen (45 en 40km). Hij wilde graag een keer een meerdaagse tocht met mij meefietsen. Ik moest zijn overmoedige enthousiasme even temperen (Antwerpen in drie dagen is echt niet haalbaar), maar op de fiets naar opa en oma was een prima alternatief. Het weer werkte goed mee, en we hebben samen een prachtig weekend gehad. We hebben de knooppunten gevolgd door de Veluwe, via Oosterbeek en Elst naar Nijmegen en door de Maasheggen.
WhatsApp Image 2024-06-09 at 19.08.10.jpeg
3 dagen in Luxemburg gefietst & gekampeerd.
DSC08237 - kopie.JPG
Afgelopen zaterdag op het strand van Wijk aan Zee (mijn fiets wel vanaf de duinen over het mulle, droge zand heen gedragen)
DSC07363-bew.jpg
Gisteren en eergisteren de Geile Strecke, oftwel de Limburg Divide gereden, eerst Nijmegen - Venlo en dag erna naar Maastricht. Een goede 60 procent onverhard. Vooral het Brachter Woud en de Meinweg waren hoogtepunten. De conditie was wat te beperkt, maandag helemaal naar de vaantjes en ik begon de tweede dag dan ook met ' kijken hoever ik kom'. Roermond of Sittard had ook gekund. Maar na 9,5 uur station Maastricht, op wilskracht en adrenaline de route voltooid. Nu lekker doodmoe. Schitterende route!

Bijlagen

De afgelopen twee weken op pad geweest met mijn Halfords Sport resto-/retromod.

Eerst een paar dagen naar Bretagne. Hub & spoke vanuit Dinan.

Bijzonder prettige fietspaden langs de Rance:

Afbeelding

De temperatuur was aan de koele kant voor juni, maar eigenlijk wel prima fietsweer:

Afbeelding

De grootste tourist trap van Frankrijk, de Mont Saint-Michel. Maar even afgevinkt, want we waren toch in de buurt:

Afbeelding

Pontveer van Saint-Malo naar Dinard:

Afbeelding

Cyclo-muletier over het strand en de rotsen naar Cancale:

Afbeelding

Beloning in de vorm van een lichte lunch in Cancale:

Afbeelding

Daarna naar België voor de Retroronde van Vlaanderen. In Oudenaarde is de enige kinderspeelplaats waar je ploegleider kunt spelen, en kunt schreeuwen naar de andere kinderen: "Door! Je hebt nog 14 seconden!"

Afbeelding

Kasseien zijn de ultieme test of je een fiets goed in elkaar hebt gezet:

Afbeelding

Iedereen is er, en met van alles, qua fietsen en kleding:

Afbeelding

En ook in België weten ze wat lekker is:

Afbeelding
Het wil nog maar niet zomeren.

Na de zoveelste hoosbui vanavond toch maar even naar buiten gegaan en de polder ingereden voor een kort proefritje met de Grote Giant. Voor de zekerheid maar even wat lampjes op geklikt.

Ben nog niet helemaal tevreden over het uiterlijk, en ik moet nog wat verzinnen qua decaleur, maar hij rijdt inmiddels al best wel lekker.

Afbeelding
non-fixie schreef:
di 16 jul, 2024 23:28
Ben nog niet helemaal tevreden over het uiterlijk,
What about het uiterlijk? Witte achterkant spatbord? Bruin zadel en stuurlint? Grote zadeltas? Decals?

Het blijft een mooie polder om rond te toeren. Althans, ik kan er wel rust vinden.
non-fixie schreef:
di 16 jul, 2024 23:28
Het wil nog maar niet zomeren.

Na de zoveelste hoosbui vanavond toch maar even naar buiten gegaan en de polder ingereden voor een kort proefritje met de Grote Giant.
Is dit een voormalige Giant Expedition?
Geen wolf te zien :roll:

Afbeelding
Grandonneur schreef:
wo 17 jul, 2024 18:14
What about het uiterlijk? Witte achterkant spatbord? Bruin zadel en stuurlint? Grote zadeltas? Decals?
Goeie suggesties, dank daarvoor! Er moet in ieder geval iets met kleuren. Daarnaast zijn ook de verhoudingen nog niet goed. Wellicht dat wat prominentere spatborden daar nog wat aan kunnen doen.
DaVinci schreef:
wo 17 jul, 2024 20:46
Is dit een voormalige Giant Expedition?
Klopt. Is het nog steeds, trouwens. Ik vermoed uit '88.
20240718_142736.jpg
20240718_144554.jpg
Ik vond het daar mooi fietsen Martin. Was er half april, met een week ongelooflijk rotweer, maar ik fietste bijna de hele week tussen de buien door. Erg veel wind. Resultaat: ik had het park bijna voor mezelf, amper 10 mensen gezien. Ook geen wild trouwens. Hoeveel quizvragen zullen er gesteld zijn over de architect van het jachtslot?
Geen idee over de quizvragen, maar heb thuis wel een boek over dat jachtslot.
Tijdens het fietsen sprongen vele sprinkhanen voor me uit. Vlinders die op m'n fiets landden. Twee kuddes edelherten gefotografeerd. Maar veel te weinig vogels. En belangrijk: veel drinken mee!
In Zwolle overgestapt op trein naar Groningen. Was de fietsplek nou vol met negen enorme rolkoffers, bijna een meter hoog en dik. Van een familie die op Schiphol was geland. En mijn fiets schuin op de trap van zo'n DDM-trein en daar heb ik zo gezeten tot Groningen.