Additionally, paste this code immediately after the opening tag: navigatie - Forum Wereldfietser

navigatie

Hallo ik ben Willem 66jr (wicobike)en woon op schouwen-duiveland en sinds
kort lid van dit forum ik heb na een aantal jaren niet meer aan
fietstochten gereden te hebben de draad weer opgepakt en ben bezig om de
conditie wat op te krikken om dadelijk weer meerdaagse fietstochten te gaan
maken
ik ben inmiddels met pensioen en heb dus de tijd aan mezelf
voor dat ik de handdoek in de ring gooide fietste ik ook al tochten met
behulp van fietsnavigatie en heb er verscheidenen versleten en er liggen er
nog 2 stof te happen in de kast waaronder een map64st en de gene die ik dan
nog wel is gebruik is de miocyclo210 voor hier in de buurt om knooppunten
mee te rijden maar de accu begint op z,n einde te lopen
dus ik ben op zoek naar wat nieuws wat raden jullie hier aan ? ik zoek iets
van bv garmin met een batterij duur van +-20uur en uitbreidbaar geheugen
met sd kaart budget van €300-350
doel is om dadelijk als ik weer tochten ga maken hier in de Benelux en
Duitsland te blijven .
en fiets nu heel vaak de knooppunten maar ben redelijk bekend met zelf
route,s te maken dus ook met gpx bestanden al moet ik daar ok wel weer ff
wat aandacht aan besteden
de verre tochten zoals Zuid-Frankrijk of juist naar het noorden dat zie ik
niet zitten al vind het prachtig om de verslagen te lezen en te volgen
ik hoor graag van jullie
wico bike schreef:
ma 15 jul, 2024 16:13
ik zoek iets
van bv garmin met een batterij duur van +-20uur en uitbreidbaar geheugen
met sd kaart budget van €300-350
Welkom op het forum! Weet je wat helemaal aan je eisen voldoet? De gpsmap64! ;)
Kun je iets meer vertellen over waarom je de Mio Cyclo 210 nog wel gebruikte en je gpsmap niet? Met andere woorden, wat mis je in de gpsmap?

Groetjes,

Carl
Welkom, Willem!

Antwoord op je vraag heb ik niet (ik ben meer van de klassieke Michelin-kaarten en Google Maps op de telefoon als ik verdwaald ben).

Maar, Zuid-Frankrijk is wel een fantastisch gebied om te fietsen. Mooie natuur, veel interessante geschiedenis, lekker eten en drinken. Niet voor niets populair bij kunstenaars.

Tip: fiets in de auto, bus of trein en dan daar lekker toeren. :)
Kijk een naar de https://www.mantel.com/garmin-edge-expl ... snavigatie. Dat is bij mij de mio opvolger en heeft een goede integratie met verschillende apps op de telefoon. Ook de app fietsknoop waarmee je eenvoudig routes maakt en op de garmin zet.
ja heb ik zelf ook al eerder naar gekeken en ik denk wel dat dit de opvolger gaat worden voor de mio ik had nog plannen om vanaf eind volgende maand een meerdaagse fiets tochten te gaan doen maar ziekte bij m,n echtgenote gooit roet in het eten (er is afgelopen week borstkanker geconstateerd bij dr dus je snapt wel dat dan m,n hoofd niet meer naar weg gaan staat op dit moment ) eerst dit maar is verwerken en kijken hoe dit af gaat lopen maar ik bedank je iniegeval voor het delen van je mening groet willem
wico bike schreef:
vr 19 jul, 2024 17:24
ja heb ik zelf ook al eerder naar gekeken en ik denk wel dat dit de opvolger gaat worden voor de mio ik had nog plannen om vanaf eind volgende maand een meerdaagse fiets tochten te gaan doen maar ziekte bij m,n echtgenote gooit roet in het eten (er is afgelopen week borstkanker geconstateerd bij dr dus je snapt wel dat dan m,n hoofd niet meer naar weg gaan staat op dit moment ) eerst dit maar is verwerken en kijken hoe dit af gaat lopen maar ik bedank je iniegeval voor het delen van je mening groet willem
Veel sterkte!
Sterkte Wico!
Wilco, sterkte.
Veel sterkte voor jullie Wilco!