Additionally, paste this code immediately after the opening tag: etrex 32x - kaart Noorwegen - Forum Wereldfietser

etrex 32x - kaart Noorwegen

Hallo,

Ik heb hier nogal eens vragen gesteld over GPS-toestellen. Ik ben daar geen krak in.
Mijn vorige etrex30 heeft het begeven (de knoppen zijn na vele jaren dienst versleten). Ik heb me een nieuwe etrex32x aangeschaft en probeer nu alles te installeren.

Er staat al wat kaartmateriaal op, maar ik zou toch nog de kaart van Noorwegen er apart opzetten.
Ik heb vroeger al genoteerd dat ik een .img-bestand moet downloaden en dat ik moet kiezen voor 'OSM UTF-8'. Ik moest de regio kiezen. Maar ik vind die website niet meer terug. Kan iemand me helpen? Dat zou heel fijn zijn.

Vele groeten
Sabien
https://www.openfietsmap.nl/downloads/europe even iets naar beneden scrollen, en de juiste keuze maken, ik weet niet hoeveel ruimte er beschikbaar is op je Etrex maar je kan als je dat wilt ook een deel van de kaarten op een sd-kaartje zetten en die dan in de Etrex stoppen.
En anders komt de tovenaar misschien nog wel langs met een beter antwoord.
Hallo, bedankt voor de tip.
Ondertussen heb ik de website teruggevonden en heb ik met de vertrouwde site gewerkt: https://extract.bbbike.org/

Ik ben er dus in geslaagd de kaart te downloaden en op mijn etrex te plaatsen. Ik ben trots op mezelf.
MAAR !!
Als ik mijn etrex opendoe, zegt hij "can't authenticate Maps, contact content seller for help"

Wat is dat nu? Kan ik geen kaarten toevoegen op de etrex 32?


Sabien
Heb je de Utf-8 versie gekozen bij bbbike?.
Zo ja kies dan de Latin1 versie.

BBBike schrijft op de site:
By default all generated Garmin maps from OpenStreetMap data will use the code page Unicode (UTF-8). However, some older devices don't support Unicode and some new devices have a broken DRM firmware ("can not unlock map"). In this special case please use the latin1 style.
Persoonlijk vindt ik dit een nogal omslachtige methode, nog even afgezien dat iemand je emailadres wil hebben.
Download OFM(EU2024_N_GPS).zip 14-Mar-2024 2.3 Gb Scandinavia, Baltics van openfietsmap.nl
pak het bestand uit en volg de instructies in het leesmij.txt bestand. Of die in het engels op diezelfde pagina.
_Peter_ schreef:
za 13 jul, 2024 09:01
Download OFM(EU2024_N_GPS).zip 14-Mar-2024 2.3 Gb Scandinavia, Baltics van openfietsmap.nl
Hier dus https://ftp.nluug.nl/maps/openfietsmap/ ... index.html
Hartelijk bedankt allemaal! Het is me gelukt.

Ik zal misschien een paar van de oorspronkelijke kaarten van etrex 32x tijdelijk verwijderen (op mijn eigen computer opslaan) want neemt heel veel geheugen in.

Nog een fijne zondag.
Sabien
Sabien schreef:
zo 14 jul, 2024 09:48
Hartelijk bedankt allemaal! Het is me gelukt.

Ik zal misschien een paar van de oorspronkelijke kaarten van etrex 32x tijdelijk verwijderen (op mijn eigen computer opslaan) want neemt heel veel geheugen in.

Nog een fijne zondag.
Sabien
Waarom een paar van de oorspronkelijke kaarten verwijderen? Je etrex heeft toch de mogelijkheid om een SD-kaartje te plaatsen.
Kaarten zet ik, net zoals als tracks, altijd op een SD-kaart. Dus niet in het interne geheugen. Vervolgens activeer ik alleen de kaart(en) die ik nodig heb.

Jan
Precies wat Jan schrijft, koop een 32Gb SD-kaartje en volg de instructies, daar past meer op dan je nodig hebt, en voor het geval dat zou je zelfs een 2e SD-kaart mee kunnen nemen met de kaarten er al op. Dan hoef je onderweg ook niet te gaan zitten prutsen met een een telefoon of tablet en kabeltjes met verloopstekkers voor als het een keer fout gaat. (ervaring)
Gelukkig kan ik op een ander toestel al die kaarten gewoon op het apparaat zelf downloaden en is de enige beperking de beschikbare ruimte. (naast het hebben van een WiFi-verbinding)
Hallo,

Mijn SD-kaartje is geïnstalleerd.
Maar als ik er een kaart opzet, dan vindt de gps die kaart niet. Ik heb op mijn kaartje een mapje gemaakt met de naam 'garmin' en daarin dan de kaart geplaatst.
Ik heb er ook een paar gpx'en op geplaatst en mijn etrex vindt die wel als ik de tracks opvraag.

Moet ik nog iets anders doen?
Sorry voor mijn vragen ..

Sabien
Ik denk dat er ergens in het menu een optie is om kaarten uit en aan te zetten, als je veel en of grote kaarten aanzet zal het opstarten van de Etrex32 waarschijnlijk wat langer duren.
Dubbel geplaatst
Hallo, ik weet dat: ik kan kaarten uitzetten en aanzetten. Maar die van Noorwegen staat er niet bij als ik het op mijn SD-kaartje zet.
Groeten,
SAbien
Sabien schreef:
zo 14 jul, 2024 20:53
Hallo, ik weet dat: ik kan kaarten uitzetten en aanzetten. Maar die van Noorwegen staat er niet bij als ik het op mijn SD-kaartje zet.
Groeten,
SAbien
Kan je ook niet apart selecteren. Als je OFM(EU2024_N) ziet zet die dan aan, en zoom ver genoeg in op een stukje in bv Noorwegen.
Als ik een kaart op mijn etrex zelf zet, dan kan ik die aan en uitvinken.
Maar een kaart op mijn SD-kaartje, vindt hij niet.
Dat is het 'probleem'.
Maar ik zal nu mijn Noorwegen kaart op de etrex zelf zetten en al de gpx-files op mijn SD-kaartje.
Dan zal alles er netjes opkunnen.

Sabien
Dat is raar dat ie de kaart niet kan zien op het SD kaartje. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met het kopiëren?
Dat zou je kunnen testen met deze tool: https://www.javawa.nl/jdm.html