Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaastra 4.11 onderhoud - Forum Wereldfietser

Gaastra 4.11 onderhoud

Sinds 2015 rijd ik op een Gaastra 4.11 met intussen 42.000 km op de teller. Laatste kettingwissel dateert van 2021 en intussen dus een dikke 20.000 km meer. Daarnaast stel ik me de vraag of de trapas niet aan vervanging toe is omdat ik toch af en toe kraakgeluidjes hoor tijdens het fietsen. Cranks zijn van Truvativ.
Mijn vraag binnen dit forum is welke ketting kan ik best kiezen om de oude ketting te vervangen en naar welk type trapas moet ik eventueel uitkijken( de fiets is gemonteerd met een Alfine naaf en ook een kettingkast van Hesling).
En zijn er nog andere factoren waar ik rekening mee moet houden na 42.000 km om mijn fiets in topvorm te houden.
Aanstaande woensdag gaat de fiets namelijk binnen voor een onderhoudsbeurt en ik wil namelijk goed ingelicht bij mijn fietsenmaker toekomen.
Dank bij voorbaat voor jullie advies!
Vergeet de achternaaf olie niet te doen.
ketting: KMC
Ketting kmc, trapas zei laatst iemand stronglight als het een vierkante moet zijn.

Verder zou ik met deze km alle lagers checken (wielen, balhoofd, pedalen). Velgen checken. Excenter? Dan ook die los en opnieuw monteren. Banden checken. Frisse handvatten. Tandwielen. Zadelpen een keertje los en opnieuw vast.