Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 14 juli 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 14 juli 2024

Hallo fietsvrienden,

Terwijl er net nog een enorme bui uit de lucht kwam vallen, ben ik deze mail aan het opstellen. Aanstaande zondag is het weer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. Hoe het weer dan is, is nog niet helemaal duidelijk, maar hopelijk blijft het (vrijwel) droog of kunnen we tussen de buien door fietsen.

We vertrekken om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks bij het hoofdstation van Groningen. Fiets je mee met dit rondje, dat ong.75 km is (snelheid zo'n 20 km/h) met onderweg een koffiestop? Reageer dan hieronder met een berichtje.

Tot zondag, Petra.
Wij zijn er bij zondag.
Geke & René
Ik wil er wel bij zijn, maar ik weet niet of ik 20km/u kan volhouden.

Is er ook een gpx track van dit rondje dat ik even kan downloaden?
Hallo Ivo,
Die maken wij niet van tevoren. Maar op je Santos kun je dat volgens mij prima bijhouden.
Tot zondag,
Groet, Petra.
ik fiets ook mee!
tot morgen,
Margo
Ik kom ook, tot zo!
Hallo,
Vandaag een mooi rondje met twee keer een klein buitje en verder droog, best een stevig windje en een afwisseling van wolken en zon. Rond tien uur vertrokken we met zijn zessen vanaf het Peerd van Ome Loeks: René en Geke, Margo, Marloes, Gert en ik. Er was niet echt een plan maar het idee was richting Veenhuizen of Fochteloërveen. We reden dwars door de Onlanden en daarna via de kleine bosjes en hagen richting Norg. Omdat we best zin hadden in wat te drinken, zaten we even later bij het Wapen van Norg aan de koffie/cola met appeltaart, monchou en cheesecake met mandarijn. Daarna via de stenen weg naar het Fochteloërveen, waar het qua natheid gelukkig meeviel. Even later kwam er wel wat regen uit de lucht, dus regenjassen aan en lekker door naar Appelscha. Langs het kanaal en daarna met de stevige wind in de rug richting Bovensmilde. Ergens onderweg een boterhammenstop. Daarna via Bovensmilde en Zeijerveld naar Zeijen gefietst. Slingerdeslang naar en door Vries, waar het bij het oversteken van de N-weg weer licht begon te regenen. We hadden net onze regenjassen weer aan toen het heel plots weer droog was. Afijn, door naar de vindplaats van het meisje van Yde, waar ik door het doolhof liep, terwijl we onze tweede boterhammenstop hadden. Daarna naar Yde, waar een soort trekkerfestival bezig was, door de bossen bij Eelde en na het oversteken van het Noord-Willemskanaal onder de A28 door om via de schelpenpaadjes in Haren te belanden. Daar zei ik de groep gedag, op 82 km van de tocht, en toog naar huis. En hoe het verder ging?.......
Groet, Petra.
..de rest is door Haren en nog een stukje gravel naar het Hoornse Dijkje gefietst. Over het dijkje zijn we Groningen weer ingefietst. We kwamen onderweg nog langs varkens, alpaca’s en paardjes.
Bij Meerwold zijn Margo, Geke en René afgeslagen richting Hoornse Meer.
Of er nog iemand het Peerd van ome Loeks heeft bereikt blijft een mysterie.
Dat mysterie kan ik oplossen, want nadat ik als laatste ziel was overgebleven heb ik troost gezocht bij het paard! 8) Daarna over de singels terug naar huis en met 96 kilometer op de teller een mooie lange tocht erbij!