Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuzestress - Forum Wereldfietser

Keuzestress

Wij zijn aan het kijken naar opties voor evt een andere fiets erbij, reisfiets met Pendix of Neodrives…

Natuurlijk kan ik Pendix op mijn Gaastra 4.14 (laten) monteren, maar ik ken mezelf, dan fiets ik eigenlijk altijd met een e-bike, en ik wil toch wel graag de mogelijkheid hebben op een gewone fiets te fietsen. Daarom denken we nu over de aanschaf van en extra reisfiets met of Pendix, of Neodrive. De keuze tussen die twee zal ik in het forumdeel elektrische fiets stellen.

Als we kiezen voor Pendix (en daar neig ik wel naar) dan hoort daar een goede fiets bij. Rondkijkend op internet kom ik (meer dan) twee voor mij goede opties tegen: Avaghon of Jongerius. Ik houd ervan bij relatief kleine, zelfstandige ondernemers te kopen, zie bij beiden allerlei mogelijkheden en opties.

De keuze wordt dan een rohloff, schijfremmen en son, en verdere opties in overleg en na advies.

Concrete vraag; Hoe zijn jullie ervaringen met beide merken en ondernemers? Zijn er argumenten om te kiezen voor de een of de ander?
Jongerius ken ik alleen van naam, Avaghon (Bike4Travel) durf ik zonder meer aan te bevelen op basis van eigen ervaring.
Jongerius post soms op het forum over Pendix en toont daarbij veel kennis. Maar ik denk dat dat bij Avaghon ook wel snor zit. En met de fietsen van Avaghon is al veel ervaring opgedaan door forum-leden.
We zijn heeeel snel. Vandaag afspraak bij Bike4Travel, we hebben er van 13.00-17.00 gezeten. Deels op de fiets en de pasfiets. Gereden op Avaghon 28s en Atlas, met en zonder ondersteuning, met pinion en met rohloff, pendix en neodrive, Santos en Idworx.
En we hebben gekozen en besteld… het worden Avaghon Atlas met Pendix en Rohloff. Riem en schijfremmen. Doorslaggevende argumenten:
Santos en Idworx te duur. 28s breedste bandenmaat 50mm. Pendix wat mooier om te zien en Rohloff schakelde prettiger (kennen we al, dat zal daar vast mee te maken hebben). De Atlas heeft versterkte wielen en 55mm banden, met mijn eigen massa en de bagage altijd handig.
Na wat overleg onderling besloten dat we de Gaastra’s voorlopig ernaast houden. Wellicht alswe die in de praktijk niet meer gebruiken, dat w ze dan alsnog verkopen, maar dat zou me aan het hart gaan, zoveel meegemaakt samen met ‘Ome Gerrit’…

O ja, de mijne is honinggeel, hoogglans, met rode Rohloff, rode Son en koplamp. Zilveren belettering. Die van Mw. Is ferrarirood, hoogglans, met zwartte belettering en zwarte naven en koplamp.

Levertijd geschat op 8 weken.

We gaan niemand vertellen hoeveel we gaan betalen.. we voelen ons enigszins decadent, met (straks) samen vier fietsen met Rohloff… ;-)