Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvervoer terug uit Zweden - Forum Wereldfietser

Fietsvervoer terug uit Zweden

Hallo,

We gaan deze zomer fietsen langs de zuidoostkust van Zweden, van Malmö tot Norrköpping. Stockholm halen we helaas net niet. Het vervoer van de fietsen in Zweden is wat lastig, maar we hadden het volgende bedacht: Heen met Cycletours, terug laten we onze fietsen vervoeren door een bagagevervoersbedrijf, terwijl wij een trein terug nemen. Cycletours komt daar niet.
Tot zover geen probleem, maar waarschijnlijk moeten we de fietsen een tijd achterlaten voordat care4luggage ze komt.halen. Ze zeggen nog niet te weten hoe lang, misschien zelfs een paar weken.
Ik kom er niet achter of er in Zweden zoiets bestaat als bewaakte fietsenstallingen, dus weet ik even niet waar we zouden moeten zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?
Is vliegen met de fiets geen optie?
Van Linköping via Kalmar naar Lund is een optie https://www.krosatagen.se/english/ en oresundtagen zijn de beste vervoerders in dat deel van Zweden, wel even uitzoeken, fiets kan gratis mee in de trein, maar niet in alle en dat maakt het lastig. Vanuit Lund kom je ook in Kopenhagen (of Göteborg) En dan kun je ook met de trein terug. Je bent dan denk ik wel een paar dagen aan het treinen.
Met zo'n manier van je fiets terug laten vervoeren zou mijn voorkeur zijn om de fiets gewoon ' persoonlijk' te overhandigen aan de vervoerder; dan heb je dit soort issues niet. Dus gewoon goed afstemmen met de vervoerder en je reis goed plannen 8)

Als dat niet gaat; proberen afspraken te maken met een hotel/camping ofzo?
Bedankt voor de reacties. Vliegen of een paar dagen treinen zijn niet echt opties,en de trein maatschappijen uitzoeken een flinke klus. Bedankt Peter voor de namen van de vervoerders.
We hebben een vervoerder gevonden voor de fietsen (care4luggage). En een hotel waar we ze een poosje beheerd kunnen laten staan, tot ze opgehaald worden. Het gaat nu lukken.
:D