Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders?

Storm schreef:
vr 28 jun, 2024 17:30
21,9 kg... dat vind ik echt veel.
Voordat we nou gaan suggereren “koga=zwaar”. Stel dat je hier nu een vergelijkbare tm3+ naast zet met dikke banden, voordragers en standaard, Brooks, Denham stuur met bar-ends, slot etc.

zou het verschil dan héél groot zijn?
JanH schreef:
za 20 jan, 2024 11:11
Nah, ja, die stander aan de voordrager kan er altijd nog af, scheelt weer wat gewicht. :D
307 gram op precies te zijn :D

Hij hangt best laag en zit soms wat in de weg. Bijvoorbeeld bij een fietsrek in een openbare fietsenstalling. We laten hem er af.

Al is dat Denham stuur, met hoorntjes op de Ergon handvatten daar ook puzzelen...
Ik vond het ook onzin, maar met de bagage is dit wel een fijn hulpmiddel gebleken. De fiets blijft als een huis staan met volle bepakking. Met name met op en afbreken is het fijn dat de fiets goed blijft staan. Ik heb in het verleden al wel wat achterstandaards gebroken gehad door omkieperen.
Even een update.

Na de eerste 600 kilometer begon de Koga te kraken tijdens het sturen. Het bleek dat een balhoofdlager al kaduuk was. De fiets ging voor een eerste controle naar de dealer, waar het lager gratis werd vervangen door een 'industrieel' lager van hun eigen leverancier, daar hadden ze meer vertrouwen in. Verder was enkel een boutje van het spatbord los gerammeld.

Kort daarna begonnen we aan de eerste grote tocht: de Zuiderzeeroute. Samen met de heen- en terugreis goed voor 1000 kilometer fietsplezier. De fiets heeft de test doorstaan; het balhoofd liet niets meer van zich horen.

Tijdens deze volledig beladen reis liet de Koga duidelijk zien waarvoor hij gemaakt is!
tm3+
Maar alle Santossen zijn ook 5 kg te zwaar.