Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorwiel met naafdynamo en uitvalnaaf, waar te koop? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voorwiel met naafdynamo en uitvalnaaf, waar te koop?

Wim, je hebt gewoon gelijk. Toch wil ik kijken of ik de ...80 naaf ook ergens kan kopen in het door mij gewenste wiel. Misschien is het verschil peanuts, so be it. De door jou geopperde optie is heel dicht bij wat ik wil.
Mocht je een mooiere optie willen met de kwaliteit van een SON naaf dan zou je kunnen kijken naar Shutter Precision (ook in fancy kleurtjes te krijgen). Naafje koste mij slechts 90€ (minder dan de helft van een SON) voor de zwarte schijfremversie.
Deze naven zouden een stuk lichter moeten lopen tov shimano (maar hier heb ik geen ervaring mee dus kan er niet over oordelen). SP maakt ook de (veel duurdere) naven van Supernova en dergelijke.
http://www.rose.nl/artikel/atb-voorwiel ... aid:484624

Voor slechts 100 euro inclusief verzenden heb je een naafdynamo DH3N80 de beste die er voor zijn geld is, beter dan de son.

Mario
Klopt. Alleen de velg is zwart. Ik wil een zilveren.
Erg mooi Enrice, en betaalbaar.eens kijken wat de verzendkosten zijn.
verzendkosten zijn 12 euro maar dan nog is het heel goedkoop.

Mario
Beste Jans,
Het is al een oud bericht maar heeft u misschien het voorwiel nog liggen? Ik hoor graag van u.
Groetjes koos
Jans Kinds schreef:
zo 05 okt, 2014 16:04
Hallo Hermannetje,

Wie weet kan ik iets voor je betekenen:
In mijn schuurtje ligt al 3 jaar een voorwiel van mijn Koga Randonneur.
Waarom?.....toenemende knieklachten en dus heb ik de Koga laten ombouwen naar e-bike. Het voorwiel moest vervangen worden voor een wiel met motortje.

Dus ik heb een originele Koga velg met Nexus Shimano naafdynamo HB NX 32 en uitval naaf liggen.
Wiel is 100 % recht, slijtage groeven op de velg nog volledig aanwezig, snelspan as heeft lichte roest op de verchroomde kop en spanhendel.

Als je interesse hebt, stuur maar een pb en doe maar een bod, kan ik je ook foto's sturen.
Maat 622-700....heb altijd gereden met Schwalbe 622-700-40

Groet

Jans