Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Landeck > Zwitserland - Forum Wereldfietser

Route Landeck > Zwitserland

Ik vertrek volgende week voor een rondje Zuid-Duitsland / Oostenrijk.
De enige twijfel die ik nog heb is om vanuit Landeck (Tirol) naar het westen te rijden. Ik heb twee opties:

- ofwel neem ik de zuidelijke route via de SIlvrettapas via Ischgl
- ofwel de noordelijke route via de Arlbergpas

Het was de bedoeling om de Silvrettapas te nemen, maar dan zou ik onderdak moeten vinden in de buurt van Ischgl en daar zijn geen campings te vinden. Ik overnacht liever niet op hotel.
Als ik via de Arlbergpas zou rijden kan ik meerdere campings op de route vinden, maar ik vermoed dat deze pas niet zo mooi is als de Silvretta, ook door aanwezigheid van de snelweg? Mijn vermoeden kan volledig onterecht zijn hoor. Is er iemand die de Arlbergpas al gefietst heeft en zijn ervaringen wil delen, ook qua autoverkeer?
Hier info van Hans Reitsma over zijn route naar Rome; heb je vast wel wat aan: https://www.reitsmaroutes.nl/images/pdf ... andeck.pdf
De Arlbergpas is deze zomer gesloten voor fietsers in verband met werkzaamheden aan de Arlbergtunnel. Hierdoor wordt het verkeer omgeleid via de Arlbergpas.

Er is wel een pendeldienst voor fietsers, maar dat is natuurlijk niet zo leuk als zelf fietsen. Succes met de Silvrettapas!
Het kan er snachts wel erg koud zijn, maar het ligt aardig op de route:

https://www.camping-galtuer.at/

En ja, de Silvrettapass is veel mooier dan de Arlbergpass
ThomasG schreef:
zo 23 jun, 2024 20:58
De Arlbergpas is deze zomer gesloten voor fietsers in verband met werkzaamheden aan de Arlbergtunnel. Hierdoor wordt het verkeer omgeleid via de Arlbergpas.
Dat klopt niet, volgens de info die ik gaf van Reitsma:

Daarom is de pas bergop vanuit de richting Bregenz komend verboden. Fietsers kunnen gebruik maken van de Arlberg Bike Shuttle (busje met fietsaanhanger) dat ze naar de pashoogte brengt. Dat kost € 7, – en de vertrektijden vanaf het treinstation Langen am Arlberg zijn 8.10 u, 9.40 u, 11.40 en 13.40. Daarna op de fiets afdalen mag wel, omdat je dan het autoverkeer niet ophoudt.
*david* schreef:
zo 23 jun, 2024 23:21
Het kan er snachts wel erg koud zijn, maar het ligt aardig op de route:

https://www.camping-galtuer.at/

En ja, de Silvrettapass is veel mooier dan de Arlbergpass
De derde optie via de Zeinisjoch heb ik inderdaad ook ontdekt, mét camping op de pas.
Nu ja, dan moet ik nog overnachten in de buurt van Ischgl tenzij ik een heel goede dag heb en ineens naar de top kan rijden.
Enfin, dat zullen we dan wel zien.

De optie Arlberg is in ieder geval uitgesloten ivm het verkeer.
Ik heb deze route gepland voor de komende weken.
Vanuit Landeck loopt mijn route door het Oberintall langs Prutz Ried en Naunders vervolgens blijf ik de Inn volgen naar Zwitserland. De Innradweg. Deze weg is goed gemarkeerd. Het lijkt mij de meest fietsvriendelijke route. De route is terug te vinden op Wikiloc user xhansx