Lol. Nou, nee. Maar ik heb die wielen nou toch, dus verdienen ze een faire kans. En het is ook weer een gelegenheid om wat andere spullen uit te proberen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lol. Nou, nee. Maar ik heb die wielen nou toch, dus verdienen ze een faire kans. En het is ook weer een gelegenheid om wat andere spullen uit te proberen.
Kun je dat wat kwantificeren? Ik vind zelf dat ik met een 8 mm inbussleutel meer kans maak om een pedaal onbeschadigd los te draaien dan met een steeksleutel. De inbussleutel grijpt aan alle kanten en de steeksleutel maar over 2 vlakken.Fedor schreef: ↑ma 17 jun, 2024 21:06Pedalen type XT PD-T8000 vervangen is alleen met een inbussleutel mogelijk i.p.v. met een pedaalsleutel wat het klusje een stuk lastiger maakt. pedalen met alleen inbus zijn wat mij betreft een ontwerpfout want door de inbus zet de schroefdraad uit (en deze is veel zwakker want hol van binnen). Bovendien heb je met een inbus weinig hefboom en veert de sleutel.
De steeksleutel (althans de pedaalsleutel) heeft heel wat minder speling dan de inbus (en ja ik heb goede inbussleutels) en buigt ook een stuk minder (torsie). Maar er zijn ook speciale inbus-pedaalsleutels met lange arm die misschien dat die beter hun werk doen. Ga ik dan toch maar aanschaffen misschien aangezien het deze keer wel erg veel moeite kostte om ze los te krijgen.
Leek me wel geinig, een keer een nette fiets. Bij wijze van uitzondering dan.Grandonneur schreef: ↑za 29 jun, 2024 00:21Zonder dat patina was het toch een iets te nette fiets geweest of niet. Véél mooier zo.
En de kleur van die union is ook geweldig. Mocht wensen dat ik een 70er jaren Toyota had in zo’n kleur.
Ik geef toe dat ik me wel een beetje heb laten gaan.Grandonneur schreef: ↑zo 30 jun, 2024 21:57Gaandeweg het proces steeds nauwkeuriger geworden met het plaatsen van de sticker op de velg
Prachtige serie. Mijn stem gaat naar nr4
En verder met dank aan de ondernemers van bedrijventerrein Schoterhoek, die belangeloos hun locatie beschikbaar stelden voor de fotoreportage. We noemen hierbij met name Wim van Diemen Montage- en Onderhoudsbedrijf en Down Town International BV;-Pnon-fixie schreef: ↑zo 30 jun, 2024 23:15Ik geef toe dat ik me wel een beetje heb laten gaan.Grandonneur schreef: ↑zo 30 jun, 2024 21:57Gaandeweg het proces steeds nauwkeuriger geworden met het plaatsen van de sticker op de velg
Prachtige serie. Mijn stem gaat naar nr4
Een fiets fotograferen van de aandrijfzijde heeft wel een zekere logica in zich, maar de oriëntatie van de cranks en de wielen gaat wellicht wat ver.
Maar ja, als ik ooit nog eens de kwalificatie "super nice" bij GCN wil krijgen moet ik wel:
https://www.youtube.com/watch?v=9sIQw9wVh50
Close, but no cigar.J de Groote schreef: ↑zo 30 jun, 2024 23:39En verder met dank aan de ondernemers van bedrijventerrein Schoterhoek, die belangeloos hun locatie beschikbaar stelden voor de fotoreportage. We noemen hierbij met name Wim van Diemen Montage- en Onderhoudsbedrijf en Down Town International BV;-P