Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude tas kapot - Forum Wereldfietser

Vaude tas kapot

Ik begon zaterdag aan mijn fiets vakantie. Via de app, you can stay in my garden, sliep ik bij een man in zijn tuin in Aerdenhout.

Toen ik vandaag om 8uur wilde vertrekken zag ik 2 gaten in mijn vaude agua plus achtertas zitten net als vorig jaar.

De man vertelde mij: ik was vroeger product manager in de buiten sport. Vaude maakt tassen op duurzaamheid en ortlieb op sterkte. Die klachter kwam ik toen ook al tegen.

Mail gestuurd naar vaude. Wacht af wat hun beslissing word.
20240623_083709.jpg
20240623_083310.jpg
Mario
Dat is vervelend voor je, Mario.

Er zijn meerdere betekenissen van “duurzaam”:

- weinig aan slijtage of bederf onderhevig

- het milieu weinig belastend: duurzame energie wind, zon, waterkracht enz.; duurzaam produceren

Bij Vaude hanteren ze dan kennelijk maar één betekenis, de laatste. Je kunt je afvragen hoe duurzaam (in de tweede betekenis) iets is als het niet lang meegaat.
Zo te zien zijn de lappen stof aan elkaar gelijmd en niet genaaid. Lijkt me niet sterk.
Afgelopen dagen m'n Karrimor uit 1977 gebruikt en nog heel.
Vaude last de tassen in hun fabriek in Duitsland. Ik ga ervan uit dat het een productiefoutje is en je gewoon service krijgt.

Ik heb echt nog nooit gehoord dat Vaude kwaliteit laat varen voor duurzaamheid. Mijn fietsvakantie spullen bevatten een aardige collectie Vaude spullen. Meeste ben ik zeer over te spreken.

Ik heb wel eens commentaar gehad op de Road lijn van Vaude tassen die zijn echt slechter geworden. Maar dat is hun “budgetlijn” die ze in Vietnam maken.
Ben toen ook netjes te woord gestaan door de importeur en uiteindelijk Vaude, helaas niet met de antwoorden die ik wilde, maar goed dat kan natuurlijk.
egopro schreef:
zo 23 jun, 2024 22:56
Ik heb echt nog nooit gehoord dat Vaude kwaliteit laat varen voor duurzaamheid.
Ehm, over de kwaliteit van de vaude tassen is de laatste 10 (?) jaar echt al méér dan genoeg gezegd en geschreven.
Kreeg net bericht van vaude dat ik nieuwe tassen krijg.

Mario
Dit is een bekend Vaude probleem. Bij de nieuwe tassen zou het probleem zich niet meer moeten voordoen, Als je tas in Duitsland is gemaakt (labeltje daarvan vind je op de binnenkant van de verharde strip waar je de tas mee sluit) dan krijg je nieuwe tassen. De oude tassen mag je houden en die kun je misschien nog gebruiken door ze te lijmen.

Ik ben wel enthousiast over de service van Vaude en zou er daarom toch weer tassen van kopen.

Groet,
Phillip
Ik heb de tas geplakt met tear-aid. Kijken of het helpt.

Mario