Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen - Forum Wereldfietser

Even voorstellen

Goedemorgen,
Als nieuw lid wil ik me eventjes voorstellen.
Mn naam is Vince, 57 jaar jong en ik denk net als iedereen hier een fanatiek fietser.
Van de dagelijkse fietstochtjes naar het werk, de boodschappen, tot mountainbiken en wielrennen.

Fietsreizen heb ik vooral in mn jongere jaren gedaan
De eerste keer als 17-jarige op een doodgewone Gazelle Impala zonder versnellingen en terugtrap rem. Grote dubbele fietstassen achterop en een rugzak. Rondje Nederland en stukje Duitsland.
Als 20-er in de jaren '90 heb een aantal prachtige fietsreizen gemaakt in Indonesië. Hoogtepunten waren de Molukken, (Centraal en Noord) en een paar jaar later op Noord Sulawesi en de Satal (Sanger-Talaud) eilanden.

Daarna werd het rustiger wb fietsreizen. Huis, werk, relatie(s), kind, huisdieren zorgden voor ander prioriteiten.
Het hebben van een vriendenclub dat niks met fiets(reizen) heeft hielp natuurlijk ook niet mee.
In 2008 nog een keertje 4 weken gefietst in het merengebied van Finland. Een kameraad met gezin was daar ook maar dan met auto en vouwtent. Elkaar toch tweemaal onderweg op een camping ontmoet wat erg leuk was. Heb ze nog kunnen verleiden tot het huren van fietsen voor een dag maar dat was geen succes vanwege de waardeloze kwaliteit van die campingfietsen.
In 2016 een rondje Oost Nederland gedaan met mn hond. Hij wilde absoluut niet in een hondenkar dus dan maar met een transportfiets in een veilingkist op het transportrek voor het stuur. Dat vond-ie dan weer geweldig. De hondekar gebruikte ik voor de bagage, want meneertje wilde een 1e klas seat. :lol:

Nu, anno 2024 en heb weer plannen voor nieuwe fietsreizen. Italië-Griekenland?, of via Denemarken en Zweden naar Noorwegen? Ahh zoveel opties.
Mn hondje is inmiddels een echt opaatje van bijna 16, en zolang hij er nog is ga ik nog niet op pad.
Maar ik kan alvast wat sfeer proeven en ideeën op doen hier.
Vandaar mn lidmaatschap.

Happy travels!
Welkom Vince.
'Opaatje' kan niet uit logeren?
Vince, welkom op het forum.
Dank heren.

"Opaatje" raakt van slag als hij langer dan een paar dagen elders moet logeren.. :?
Maar hij gaat nog wel graag mee op korte dagtochtjes met de transportfiets.
Ik kan nog wel even wachten, heb zelf ook geen plezier als hij niet happy is.