Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Door de Alpen naar Piemonte en de zee - Forum Wereldfietser

Fietsroute Door de Alpen naar Piemonte en de zee

Hallo
Wij zijn deze route aan het fietsen (prachtig!) en inmiddels in Alba, Piemonte, aangeland.
Hierna gaan we de Provence door en dan naar Beaune waar we op de fietsbus terug naar huis gaan.
Is er iemand bekend met deze route?
Wij denken erover om het laatste stuk van Albenga naar Nice met de trein te gaan.
Dit stuk lijkt niet heel aantrekkelijk qua wegen, landschap, drukte wat betreft hotelbebouwing ed. Dan misschien beter
paar extra dagen fietsen in de Provence.
Heeft iemand goede raad?
Alvast bedankt
Kraanvogel 🌞
Dit is een fraai stuk. Je kan daar een mooie fietsroute volgen langs een vrij liggend fietspad en ook nog een stuk van Milan San Remo volgen. Of je kan door het prachtige binnenland.
Zie voor een verslag:
https://luddo.freehostia.com/Nice2019/Nice2019.html
Afbeelding
Ik heb geen ervaring met een alternatieve route naar Nice los van de kustroute. Wel met de kustroute op zichzelf. Ik heb dat stuk grotendeels gefietst iets van 7 jaar geleden. Kwam van Torino en toen via de kustlijn tot voorbij Nice gereden.
Smaken verschillen natuurlijk, maar voor mij was dat 1x en niet weer. Natuurlijk zitten er mooiere stukken in, maar ik zag ook vooral rechts van me veel hotels en links veel boulevard, afgesloten stranden en restaurants. Op zichzelf geen spijt van dat ik dit gereden heb, want nu weet ik dat ik dat niet nog eens zou willen.

Ik zou dan de voorkeur geven aan meer het binnenland in (kom je wel meer heuvels/bergen tegen) of met de trein. Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Je kunt van Alba naar Cuneo fietsen, dat is landschappelijk toch niet onaardig.
Dan van Cuneo naar Limone Piemonte, een stukje bergop. Daar ofwel de trein naar Tende ofwel óver de Col de Tende als je stevig onverhard kunt afdalen.
Van Tende afdalen naar Breil-sur-Roya en Ventimiglia.
Verder naar Monte Carlo en Nice. Dat laatste is het minst mooie, vind ik, door de drukte en verstedelijking.
Alles treinen kan natuurlijk ook.