Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

187 berichten
Je transfer naar team 650b is doorgezet?
Grandonneur schreef:
ma 27 mei, 2024 09:15
Je transfer naar team 650b is doorgezet?
Lol. Nou, nee. Maar ik heb die wielen nou toch, dus verdienen ze een faire kans. En het is ook weer een gelegenheid om wat andere spullen uit te proberen.
Omdat vorige week mijn vouwfiets is gestolen, heb ik zaterdag in Amsterdam, via marktplaats een 2e hands gekocht.

Er zat een beetje speling in de trapas, die ik er uit heb gehaald

Bijlagen

Afgelopen weekend onze vakantiefietsen nog nagelopen. Beetje speling op het balhoofd van de fiets van mijn echtgenote; blijkt er een scheurtje in te zitten! Blij dat ik dat nu gevonden heb, want 14 juni vertrekken we met de bus naar Arles om de Veloroute du Soleil te fietsen.
Moeten we nog wel een andere fiets zien te vinden. De nieuwe Koga Worldtraveller vindt ze niet zo mooi. Die van 2020 of 2021 wel, maar niet zo makkelijk te vinden.
IMG_0438.jpeg
Niet vandaag maar 2 weekjes geleden:

M-Wave Double Bar (Jones Loop kloontje), XT STI, bijkleurend belletje (Knog kloontje) en verse grips en kabels op de Ogre gemonteerd. Nog even kijken of ik er nog een stuurlint om ga doen.


20240522_211444.jpg
Toch nog geslaagd een Koga Worldtraveller te vinden van 2021 (volgens de verkoper) bij een fietsenzaak in Goirle. M’n vrouw heel blij. Vandaag wat accessoires overgezet, zoals bidonhouders en trappers (Shimano Clickr). Vanmiddag veel regen, dus het schakelen (Shimano SLX) en remmen (Magura hydraulische velgremmen) nog niet uitgebreid kunnen testen. Kleine proefrit bij de winkel was oké.
IMG_0439.jpeg
IMG_0440.jpeg
IMG_0441.jpeg
IMG_0442.jpeg
Klein klusje met mogelijk grote impact - al viel het mee deze keer. Had al een tijdje speling op de linker pedaal en omdat ik binnenkort meerdere dagen wegga wou ik het risico op falen niet lopen (bij een dagtochtje is de impact nog wel te overzien).

Pedalen type XT PD-T8000 vervangen is alleen met een inbussleutel mogelijk i.p.v. met een pedaalsleutel wat het klusje een stuk lastiger maakt. pedalen met alleen inbus zijn wat mij betreft een ontwerpfout want door de inbus zet de schroefdraad uit (en deze is veel zwakker want hol van binnen). Bovendien heb je met een inbus weinig hefboom en veert de sleutel.

Uiteindelijk zijn beide pedalen met een een flinke "krak" losgekomen. Nieuwe insmeren met grafiel en monteren maar.