Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opvouwbare vissersparaplu? - Forum Wereldfietser

Opvouwbare vissersparaplu?

Het is waarschijnlijk een vreemde gewoonte dus ik weet niet of mensen zich hierin herkennen: Op mijn fietstochten neem ik vaak een vissersparaplu mee als het regenachtig is. Dat is vergelijkbaar qua concept met een strandparasol maar dan een paraplu-variant. Ben geen visser maar zo verschaf ik mijzelf een droge plek als ik op een bankje, of mijn stoeltje, zit te rusten en bijvoorbeeld te koken. Je klapt hem uit en steekt hem gewoon in het gras. Heel snel en efficiënt.

Hij bestaat uit twee delen en die stop je in bijbehorende langwerpige zak. Deze is 110 cm.

Nu pak ik begin juli met mijn fiets een Flixbus van Dortmund naar Flensburg en ga dan een rondje Denemarken fietsen. De bagagetas mag in lengte slechts 80 cm zijn volgens de regels van Flixbus. Dus de vissersparaplu past niet.

Bestaan er van dit concept paraplu, dus die je in de grond prikt, ook lichtgewicht versies of meer uitvouwbare? Kan het nergens vinden maar wellicht zoek ik verkeerd.

Of zou ik hem gewoon mee de bus in kunnen nemen?
Wat een grappig idee om dat zo te doen, heb je geen last van het extra gewicht dat het met zich meebrengt, of gebruik je hem ook als tent?

Het enige waar ik aan moest denken toen je de vraag stelde is een super snel op te bouwen en af te breken shelter of tent, iets als de https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... LAUW_GROEN die met een koort aangetrokken wordt om op te zetten en even snel ook weer op de vouwen is. Het is wel meer werk dan een para-sol/-plu..
Heb er net 1 bij Temu besteld die je met een klem vast kunt zetten en ook nog knikbaar.
Zodra ik hem binnen hem stuur ik wel een foto.

Gr. Robert
Een tent heb ik al, ik gebruik hem meer als luifel om bijvoorbeeld te koken en om een droge zitplek te creëren tijdens het fietsen. Het voegt inderdaad wel wat toe aan het totale gewicht maar dat neem ik voor lief vanwege de gemakken.

Ik ben benieuwd hoe de paraplu bevalt!
Pakmaat van 110 centimeter? Dan vind ik het interessanter om te weten hoe je dat fatsoenlijk op je fiets vervoert :oops:

Vind het nogal aan de maat om het zonder al te veel gedoe te kunnen vervoeren op je fiets. Ik zie het even niet voor me... :oops:

Of gebruik je een karretje?