Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Interview Frank van Rijn - Forum Wereldfietser

Interview Frank van Rijn

Al heel wat jaren lees ik met veel plezier de boeken van Frank van Rijn. Fijne verhalen van alle reizen rond de wereld per fiets. Misschien voor mij wel het grootste voorbeeld als het gaat om deze hobby. De man is inmiddels 76 en schrijft nog steeds over zijn avonturen. Voor zijn verjaardag werd het boek 'De Magische vijfduizend meter grens' opnieuw uitgegeven met meer dan 100 kleurenfoto's. Zijn droge humor en geweldige stijl van schrijven vind ik de moeite waard. Ik was dan ook zeer vereerd dat ik hem mocht interviewen voor mijn blog. Na een intens en bijzonder boeiend gesprek heb ik geprobeerd er een mooi verhaal van te maken wat door Frank en zijn uitgever nog geredigeerd en waar nodig aangepast is. Het verhaal kun je lezen op https://meneersimmering.nl/wereldfietse ... -van-rijn/ Hopelijk voor een ieder hier ook de moeite waard!

Wereldfietser Frank van Rijn op en neer naar de maan
“Ik heb qua afstand naar de maan gefietst en ben al weer voor 65% op de terugweg…”

Na zijn studie elektrotechniek maakte Frank van Rijn een fietsreis van 9 maanden door Zuid- Midden en Noord Amerika, waarna hij als ingenieur aan de slag wilde. Het waren de jaren 80 en het was niet gemakkelijk om een goede baan te vinden. Als invaldocent natuurkunde verdiende hij een paar centen, waarna hij weer van start ging voor een tweede fietsreis van een jaar: Nederland – Kaapstad.

Lees het hele interview
Wat tof! Ik ga het op een rustiger moment lezen.