Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1711 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Te lastig? We zien hier een voormalige molen... Er is geen streetview
Aan de stoomvoorziening te zien niet in NL. Is het in België?
Klopt! Al scheelt het niet veel, het is zowat OP de grens
Sippenaeken?
https://www.google.nl/maps/@50.7531483, ... ?entry=ttu
De kerk linksonder en de oude watermolen rechtsboven.
Klopt Martin. Volgende is weer voor jou
20220928_141119.jpg
Ditmaal een foto van herfst 2022, want ik heb mijn fiets nog niet uit m'n schuur naast ons huis gehaald.... Er was hier veel te doen.
Helemaal goed, als je de Streetview een halve slag omdraait, zie je rode en blauwe brievenbussen staan. Over die gravelweg 'n paar honderd meter verder en dan linksaf, daar staat ons Zweedse huis.
Is helaas onze laatste vakantie, we worden wat ouder en het is ons fysiek wat zwaar om er in het verre buitenland nog een huis op na te houden. Financieel geen probleem hoor.
Na 21 jaar (!) gaan we het huis in de verkoop zetten. De mäklare is al langs geweest.
Wij emotioneel kapot en niet zonder tranen. Begin juli komen wij met een gehuurde bestelwagen wat spullen terughalen.
Zo'n mooi huis, hoe vaak kijk ik er naar.... de vogels en grappige eekhoorntjes zó voor het raam. Onze katten genieten hier ook van. En mijn mooie zelf gebouwde Heesterboom-schuur.... Geen mooie fietstochten door de Zweedse landschappen meer.
20240522_171409.jpg
De volgende is voor jou.
Jammer dat je jullie huis in Zweden niet meer kunnen aanhouden Martin, sterkte :(
Volgende
IMG_0333.jpg
Een muziektent?
Ja een muziektent
Behoorlijk karwei gehad om te zoeken, maar gevonden in Emmer-Compascuum:
https://www.google.nl/maps/@52.8114999, ... ?entry=ttu
Helemaal goed Martin 👍
Je had het ook makkelijker kunnen vinden met "muziekkoepel muurschildering"
https://dvhn.nl/weekbladendrenthe/emmer ... 47873.html
Het tafereel toont het fietspad langs de Runde, met uitzichttoren die al eerder hier als Raad plaatje voorbij is gekomen. Beurt weer terug naar Martin.
Ik kom straks terug, want de mäklare (makelaar) wil ons op kantoor in Hagfors hebben voor een gesprek.
Ik heb gezocht met "muurschildering muziektent" maar na heel lang scrollen vond ik een artikeltje van het Dagblad v/h Noorden over dit geval. En dan gezocht op Google satelliet.
Hier een nieuw plaatje. Wél in Zweden maar niet in mijn omgeving, andere provincie. Is wel bekend in Zweden.
imm025_N25.jpg
Tip: er zijn er maar twee van zulke kerkjes in Zweden.
Knap gevonden. Hier al in april 1972 (52 jaar geleden!!) en in september 2006 (foto) langs gefietst.
Maar is NIET de enige staafkerk buiten Noorwegen. In Ekshärad staat er ook een. Plus nog een in Hahnenklee, Harz (D.).
De volgende is voor jou.
Volgende
IMG_0014.jpg
Dat gele ding, diende dat vroeger voor een draaischijf van locomotieven?

P.S. ons Zweedse huis is inmiddels verkocht! Aan iemand uit Zoetermeer. Heeft zelf een huis nabij de onze. Was nog geen 48 uur bij de mäklare.... :(
Over 'n paar weken weer terugkomen met gehuurde bestelwagen om onze spullen op te halen.