Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alpe Adria met retour via Slovenie? - Forum Wereldfietser

Alpe Adria met retour via Slovenie?

Beste medefietsers, aankomende juni willen we van Salzburg naar Grado fietsen via de Alpe Adria, daarna hebben we nog wel een weekje over en denken erover door te fietsen naar Trieste en dan via Slovenie terug naar Villach, daar weer met trein naar Salzburg.
Iemand ervaring met de route Trieste (of Grado) terug naar Villach via Slovenie? Of een andere aanrader (zolang we maar met een weekje weer in Salzburg kunnen zijn).

En is de Alpe Adria 2e helft juni al erg druk? want dan ga ik misschien alsnog een ander plan maken.

dank voor de tips!
De Adriabike-route gaat van Tarvisio (aan de Alpe Adria) naar Trieste en dan via Venetië verder naar Ravenna.
Misschien is het gedeelte Trieste-Tarvisio iets voor jullie. https://www.esterbauer.com/bikeline/adriabike/
Als je de Alpe Adria volgt dan kom je al langs Tarvisio, die loopt daar over de oude spoorlijn, als je terug gaat over Triëste dan hoop ik dat je een beetje klimmersbenen hebt. Over de drukte kan ik weinig zeggen dat is al te lang geleden dat ik daar was.
Vanuit Triëst via Slovenië terug naar Oostenrijk is zeker een prima route denkbaar, zie mijn reisverslag in omgekeerde richting. Wij reden over de Seebergsattel, na de afdaling kun je afslaan richting Klagenfurt en dan de Drauroute naar Villach fietsen (of daar al de trein nemen naar Salzburg).