Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1709 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34217 berichten
Je moet natuurlijk gewoon (...) de tekst in de poort googelen, maar die moet je zelf intikken want plaatje googelen mag niet.
Om een of andere reden kan Carl op dit moment niet op het forum inloggen. Ik kreeg het verzoek of ik wilde melden dat de tempel inderdaad in de staat Mandalay ligt.
Dit is nog erger dan zoeken naar kerken in Brabant.
Ligt de tempel ergens langs de Irrawaddy ter hoogte van Mandalay? Hetzij aan de kant van de stad zelf hetzij aan de andere oever van de rivier (bijvoorbeeld nabij Sagaing)?
Leon schreef:
ma 13 mei, 2024 21:06
zelf intikken
Gelukkig is het aantal karakters te overzien :-)
WillemT schreef:
Leon schreef:
ma 13 mei, 2024 21:06
zelf intikken
Gelukkig is het aantal karakters te overzien :-)
Leuk bedacht maar zo te zien krijgt niemand dat voor elkaar. is eerst al slecht leesbaar, dan moet je de karakters nog zoeken en dan heel misschien krijg je een naam.
komen verder ook geen reacties dus ik denk dat iedereen de moed al heeft opgegeven. zonder meer aanwijzingen komen we niet verder volgens mij.
WillyW schreef:
di 14 mei, 2024 18:19
zonder meer aanwijzingen komen we niet verder volgens mij.
Hoera, ik kan weer antwoorden! Ik fietste van een zeer bekende bezienswaardigheid oost van de as Mandalay-Naypyidaw naar een idem west daarvan. Die laatste plek ligt, in antwoord op WillemT, inderdaad langs de Ayeyarwaddy maar zuidelijk van Mandalay (stad).

Helpt dat?

Carl
Carl schreef:
wo 15 mei, 2024 09:27
Ik fietste van een zeer bekende bezienswaardigheid oost van de as Mandalay-Naypyidaw naar een idem west daarvan. Die laatste plek ligt, in antwoord op WillemT, inderdaad langs de Ayeyarwaddy maar zuidelijk van Mandalay (stad).
Naypyidaw is de nieuwe hoofdstad van Myanmar. Als ik een lijn trek tussen Naypyidaw en Mandalay en zoek naar een "zeer bekende bezienswaardigheid" oostelijk daarvan, dan kom ik in Shan State, een hoog gelegen gebied waar de Engelsen graag naar toe trokken om de hitte te ontlopen (vergelijkbaar met "hill station" Darjeeling in India).

Welke "zeer bekende bezienswaardigheid" heb je daar? Zo'n "hill station" is bijvoorbeeld Kalaw, met z'n ligging op 1310 m hoogte een "koele" plek. Oostelijk daarvan ligt Inle Lake. Is dat de "zeer bekende bezienswaardigheid"?

Je fietste dus van daaruit naar het westen, naar een ander "item". Was dat Bagan (gelegen aan de Ayeyarwaddy)? Tussen het Inle Meer en Meiktila is amper Streetview, tussen Meiktila en Bagan alleen langs de hoofdweg. Moeten we het zoeken langs de hoofdweg Meiktila - Bagan?
WillemT schreef:
wo 15 mei, 2024 11:43
Moeten we het zoeken langs de hoofdweg Meiktila - Bagan?
Ik reed inderdaad van Inle naar Bagan, en het is inderdaad langs de weg die je noemt.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
wo 15 mei, 2024 12:03
het is inderdaad langs de weg die je noemt.
Eén weg overgebleven en het is nog te moeilijk? Vooruit dan, nog een aanwijzing. Het is een kilometer of 16 dichter bij Old Bagan dan bij Meiktila.

Groetjes,

Carl
Met die laatste aanwijzing Maps nog maar eens aangeslingerd:
https://maps.app.goo.gl/yuAr1diMEqgF8W1Q8
CorneK schreef:
vr 17 mei, 2024 11:55
Met die laatste aanwijzing Maps nog maar eens aangeslingerd:
https://maps.app.goo.gl/yuAr1diMEqgF8W1Q8
Helemaal goed, Bin Tel Village. Volgende plaatje voor jou, CorneK!

Groetjes,

Carl
Nieuw plaatje, waar heeft mijn fiets me naartoe gebracht?
Vissen.JPG
Het zou zomaar eens een baai op Tenerife kunnen zijn. Ik heb daar een aantal malen gewandeld en herken het beeld.
WillemT schreef:
vr 17 mei, 2024 16:27
Het zou zomaar eens een baai op Tenerife kunnen zijn. Ik heb daar een aantal malen gewandeld en herken het beeld.
Tenerife is correct.
Prachtige plek om in de winter wat kilometers te maken.
Misschien tijd voor een kleine aanwijzing:
De weg naar dit plaatsje loopt dood. Ik ben lopend de helling helemaal links op de foto opgegaan en kon toen via onverharde paden mijn weg vervolgen.
NB: deze foto is vrijwel identiek aan wat te vinden is op Streetview.
Poppink schreef:
za 18 mei, 2024 22:19
Zicht op El Puertito vanaf ongeveer dit standpunt.
Uiteraard helemaal goed, jij bent.
Terug naar Twente.
P1100543.JPG
Er is geen straatzicht vanaf die plek, dus dat wordt zoeken.
Heb zowat alle dorpjes van Twente afgezocht waar die kerktoren te vinden is, maar nu geen zin meer.... Groeten vanuit Zweden