Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Herhaalde waarschuwing; drukte met fietsen in de trein - Forum Wereldfietser

Herhaalde waarschuwing; drukte met fietsen in de trein

Met de zomer in zicht komen er steeds meer fietsen in de trein. Vooral tijdens de weekeinden. Regelmatig zitten treinen vol met fietsen en weigert de conducteur meer fietsen toe te laten.
Tips:
1)vertrek met een fiets zeer vroeg.
2) plan je treinreis met een fiets, als het kan, zoveel mogelijk van een beginstation van een trein. Zorg dat je ruimschoots op tijd bent. Vaak staat de trein daar al geruime tijd voor vertrek klaar. Eenmaal binnen is jouw fiets binnen.
Treinverbinding zo kiezen dat je bij beginpunt instapt is echt heel effectief.
De kans op overvolle fietsplekken is vooral groot als je meedoet met een georganiseerde groepsfietstocht :wink:
Yup, helaas een bekend probleem. Fiets in de trein in hemelvaart- of pinksterweekend is altijd stress. Ongezellig vroeg vertrekken is inderdaad een goede, maar krijg ik in mijn vakantie vaak toch niet voor elkaar.

Mijn persoonlijke Pro Tips:

* Neem de sprinter in plaats van de IC, ook (juist) voor lange trajecten. In weekenden of vakanties zijn sprinters vaak relatief rustiger dan IC's, en ze hebben meer plek voor fietsen.

* De trein van of naar Heerlen is vaak net wat rustiger dan die van of naar Maastricht.