Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amazon of europe bike trail - Forum Wereldfietser

Amazon of europe bike trail

is er iemand die ervaring heeft met deze route ? volgt de Mura, Drau and Donau tussen Mureck in oostenrijk en Mohács in Hongarije.
(zie ook https://aoebiketrail.com/)
Ik zoek vooral info over fietsbaarheid (gravel / los zand / drukke wegen ?), over mogelijkheden tot kamperen (kleine campings / op vraag in tuinen / ...) en eventuele opties om delen per trein te overbruggen (in noodgevallen zoals ziekte of heel slecht weer).
We plannen de noord en zuid route te fietsen met vieren (2 volwassenen / 2 pubers :D ) en twee tenten in augustus. We willen slaapplaatsen omwille van flexibiliteit niet op voorhand boeken (eventueel wel 's ochtends bellen voor de komende avond).
alvast dank en een warme groet.
Ik heb vorig jaar het Kroatische deel gedaan met nog een paar Nederlandse fietsers onder begeleiding van een ervaren Kroatische fietser die veel wist.
Is behoorlijk primitief. Veel slechte wegen en paden, vooral na een regenbui. In de schaduw aanzienlijk wat muggen.
Wel een belevenis op zich.
Zie mijn artikel: https://www.mountainreporters.com/gebie ... n-kroatie/
Bij dit artikel is ook een link naar fietsvriendelijke accommodaties. Diverse zijn erg eenvoudig. Regelmatig kun je daar vragen of jij je tentje mag opzetten. Reken niet op campings, zoals wij die kennen.
Treinen rijden niet zo vaak in Kroatië en in slechts enkele kunnen fietsen mee.
Kijk op https://wereldfietser.nl/actueel/overzi ... nen-europa
Link op deze PDF ook door naar de site van Joanna. Zij is een enthousiaste Poolse fietsster die vaak alleen op pad gaat. Zij heeft veel ervaring over de fiets mee in de trein in de Balkan.
Beste Bert,
Dankje voor je behulpzame antwoord over de amazon of europe bike trail.
We bekijken of we het zien zitten. Niet-platgefietste routes zijn fijn maar het moet ook nog aangenaam blijven. Het Poolse deel van de oostzee route, de Greenvelo en een 1000 km fietsen in de omgeving van Poznan vonden we heel mooi maar het was soms ook kilometers lang fietsen in een zandbak. Naast het geploeter in los zand of zand/modder die overal tussen komt zitten, heeft dat toch ook wat onaangename consequenties voor de fietsen zelf met veel poets- en smeerwerk. Wild- of primitief kamperen vinden we geen probleem en verkiezen dat ook vaak boven drukke en lawaaierige campings.

Interessant om weten is nog of je onderweg voldoende mogelijkheden hebt om eten/groenten te kopen. Met voldoende bedoel ik minimaal éénmaal per dag. Als je met een gezin reist, is het niet zo evident om meer dan één dag te overbruggen zonder inkoopmogelijkheid.
Je moet rekening houden met wisselende omstandigheden: ook primitief. Men stelt daar wat minder eisen aan een fietsroute dan bij ons. Eten is overal geen probleem. Je komt genoeg eettentjes en winkels tegen. Soms moet je wel even van de route langs de rivier af naar een plaats aan een grote weg. Er liggen slechts weinig plaatsen aan de rivier zelf.
top ! dankje.