Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bijzonder spakenpatroon - Forum Wereldfietser

bijzonder spakenpatroon

Hallo,

ik ben een Belgische student en ik rijd met een Batavus Genova. Ik weet dat dit eerder een stadsfiets is dan een reisfiets, maar ik wil met een vriend naar Denemarken en het zuiden van Zweden fietsen en we gaan dit gewoon doen met de fietsen die we hebben.

Nu vraag ik mij af of iemand weet of dit speciale spakenpatroon van een Genova (negatieve) gevolgen heeft voor de stevigheid van het wiel, voornamelijk wanneer het zwaar beladen wordt ik heb geen voordrager). Ik neem aan dat er hier wel mensen met zo'n fiets zullen rondrijden die mij kunnen zeggen tegen hoeveel extra passagiers hij bestand is. Verdere informatie over een type fiets als de mijne (bv over de shimano nexus 8-speed) is altijd welkom.

dank bij voorbaat,
James III

Naar mijn idee zijn de kwaliteit van velg, naaf en spaak van net zo'n groot belang.
Als je geen zwaargewicht bent, weinig bagage meeneemt, kan het mijn inziens best.

Ben benieuwd wat de goeroes hier van vinden.

Succes, John.

ik zou zelf geen extra passagiers mee nemen op fietsvakantie.

of is dit een andere benaming voor bagage?

ik denk dat voor een reisje door denemarken en zweden dit geen probleem is. tenzij je zelf erg zwaar bent en ook nog heel veel bagage mee wilt gaan nemen.
mocht er toch iets mis gaan dan moet je dat maar zien als onderdeel van het avontuur!

fijne vakantie :)