Beste iedereen,
Ik weet dat niet per se het uitgelezen forum is om dit soort vragen te stellen, maar doe het toch want uit andere draadjes blijkt dat er aardig wat kennis van het Neodrives systeem in huis is. Bovendien zijn hier ook mensen die nogal wat kennis van elektrotechniek e.d. hebben.
Ik ben aan het rondtoeren door de VS met een Santos TL+ met Neodrives ondersteuning. Deze wordt bediend door de nieuwe simplyRemote unit.
De BMZ lader (charger) die ik hier gebruik, heb ik apart aangeschaft bij HP Velotechnik, want de origineel geleverde charger was alleen geschikt voor 230V. Die ik hier in gebruik heb is voor 100-240 VAC~50/60Hz 2.5A; output 42.0V 4.5A. Deze heeft 2 jaar geleden 70+ dagen prima gewerkt.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
Ik steek altijd eerst de lader in het stopcontact; het groene ledje begint langzaam te pulsen, dat ie klaar is om te laden, stop ik de Rosenberger stekker in de accu. Even begint groen sneller te knipperen, en dan stopt het; geen groen, maar ook geen rood ledje. Ook als ik de Rosernberger stekker eruit haal, gebeurt er niks meer. Trek ik nu de stekker uit het stopcontact en wacht even, en doe ‘m er weer in, dan werkt ie wel zoals bedoeld. Hoor nu ook het relais aanslaan, en de lampjes op de accu beginnen te knipperen. Bijna altijd bij de 2e poging raak; heel soms bij de eerste, of pas bij de derde.
Support van Alber zegt dit:
Anyway, heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Want het geeft me nu een beetje een unheimisch gevoel. Daarom durf ik ook geen experimenten aan, want vooralsnog werkt het zo in ieder geval wel.
Ik weet dat niet per se het uitgelezen forum is om dit soort vragen te stellen, maar doe het toch want uit andere draadjes blijkt dat er aardig wat kennis van het Neodrives systeem in huis is. Bovendien zijn hier ook mensen die nogal wat kennis van elektrotechniek e.d. hebben.
Ik ben aan het rondtoeren door de VS met een Santos TL+ met Neodrives ondersteuning. Deze wordt bediend door de nieuwe simplyRemote unit.
De BMZ lader (charger) die ik hier gebruik, heb ik apart aangeschaft bij HP Velotechnik, want de origineel geleverde charger was alleen geschikt voor 230V. Die ik hier in gebruik heb is voor 100-240 VAC~50/60Hz 2.5A; output 42.0V 4.5A. Deze heeft 2 jaar geleden 70+ dagen prima gewerkt.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
Ik steek altijd eerst de lader in het stopcontact; het groene ledje begint langzaam te pulsen, dat ie klaar is om te laden, stop ik de Rosenberger stekker in de accu. Even begint groen sneller te knipperen, en dan stopt het; geen groen, maar ook geen rood ledje. Ook als ik de Rosernberger stekker eruit haal, gebeurt er niks meer. Trek ik nu de stekker uit het stopcontact en wacht even, en doe ‘m er weer in, dan werkt ie wel zoals bedoeld. Hoor nu ook het relais aanslaan, en de lampjes op de accu beginnen te knipperen. Bijna altijd bij de 2e poging raak; heel soms bij de eerste, of pas bij de derde.
Support van Alber zegt dit:
De contacten zien er schoon en onbeschadigd uit, en de charging cable zit vast aan de behuizing, dus hoe ze dat verwisselen voor ogen hebben? En het lijkt niet zo random te zijn, omdat ie normaliter op de 2e keer aanslaatYour description indicates that there is a defect in the charging cable. Are the contacts corroded or dirty? It appears that the charger is not switching through. Please try a different charging cable.
Anyway, heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Want het geeft me nu een beetje een unheimisch gevoel. Daarom durf ik ook geen experimenten aan, want vooralsnog werkt het zo in ieder geval wel.