Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In Noord Groningen in ieder geval niet . En ook in de rest van Nederland niet wat mij betreft. Het zou goed zijn als er heel vlug een helmplicht komt voor E-bikes. Het remt de toename van E-bikes onder jeugdigen en het vermindert het risico van letsel. (We zijn dan ook heel snel weer van de opgevoerde fatbikes af,)of is ons land te vol,
Dat is sowieso de verstandigste keuze!
Kan zijn, dit stond vanmorgen in de NRC:
Sec genomen zou dan meer dan de helft van de verkeersslachtoffers boven de 75 zijn.Speeder300 schreef: ↑wo 10 apr, 2024 11:02“Van alle dodelijke ongevallen waren in 2023 de meeste slachtoffers 75 jaar of ouder”.
https://nos.nl/artikel/2516186-weer-mee ... elmen-zienDe meeste verongelukte fietsers botsten met een auto.
Ik weet niet of dat helemaal waar is. Max 50 in de bebouwde kom is ook maar zeer beperkt te handhaven. Toch denk ik dat niemand het in zijn hoofd zou halen om dit artikel te schrappen. En doordat het artikel al zo lang bestaat zijn toch wel heel veel mensen zich er min of meer aan gaan houden, en dat heeft weer een (beperkt???) effect op de anderen. Of zie ik dit verkeerd?
Dat klopt. Maar dat betekent wel dat je qua verzinnen en invoeren van regeltjes en verboden gebonden bent aan je handhavingscapaciteit. Als je echter de handhaving achterwege laat kun je ongelimiteerd regels invoeren, toch een ideale, praktische, oplossing voor een regel-geil land als het onze.
Handhaving op de 50 km/uur gebeurt wel degelijk. Ik ben zelf een keertje hierom bekeurd toen ik op de laatste werkavond voordat ik met vakantie zou gaan, met auto 60 km/uur de bebouwde kom binnen kwam. Ook op snelwegen zie je handhaving als je goed oplet. Nog afgezien van de flitspalen.Senior2 schreef: ↑vr 12 apr, 2024 17:24Ik weet niet of dat helemaal waar is. Max 50 in de bebouwde kom is ook maar zeer beperkt te handhaven. Toch denk ik dat niemand het in zijn hoofd zou halen om dit artikel te schrappen. En doordat het artikel al zo lang bestaat zijn toch wel heel veel mensen zich er min of meer aan gaan houden, en dat heeft weer een (beperkt???) effect op de anderen. Of zie ik dit verkeerd?