Dag allemaal,
Afgelopen weekend ben ik met wielrennen gevallen. Nu is mijn linker brifter (shimano 105 sti st r7020) kapot. Ik heb een nieuwe besteld met daarbij een knelfitting (‘olive’) en een naald voor in de remleiding. Die laatste dacht ik niet nodig te hebben omdat de bestaande leiding niet hoeft te worden aangepast. Ik kon alleen installatiefilmpjes vinden waarbij ze die knelfitting gewoon over het kabeleind met daarin de naald schuiven. Maar na het kijken van een filmpje over het inkorten van een leiding vrees ik dat ik de oude knelfitting niet zomaar van de remleiding krijg. Dat een ‘Olive’ een knelfitting is ondekte ik toen pas Demonteren is toch weer wat anders… Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of kan ik de oude knelfitting wellicht in plaats daarvan ( hoewel dit wordt afgeraden) nog een keer gebruiken?
De bestaande leiding inkorten tot achter de naald kan niet verwacht ik. Die wordt dan te kort (ik koop nooit meer een fiets met geïntegreerde/weggewerkte leidingen en kabels). Dat zou dan de hele leiding vervangen worden en daarmee de klus niet eenvoudiger. Dank voor jullie reacties alvast.
Afgelopen weekend ben ik met wielrennen gevallen. Nu is mijn linker brifter (shimano 105 sti st r7020) kapot. Ik heb een nieuwe besteld met daarbij een knelfitting (‘olive’) en een naald voor in de remleiding. Die laatste dacht ik niet nodig te hebben omdat de bestaande leiding niet hoeft te worden aangepast. Ik kon alleen installatiefilmpjes vinden waarbij ze die knelfitting gewoon over het kabeleind met daarin de naald schuiven. Maar na het kijken van een filmpje over het inkorten van een leiding vrees ik dat ik de oude knelfitting niet zomaar van de remleiding krijg. Dat een ‘Olive’ een knelfitting is ondekte ik toen pas Demonteren is toch weer wat anders… Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of kan ik de oude knelfitting wellicht in plaats daarvan ( hoewel dit wordt afgeraden) nog een keer gebruiken?
De bestaande leiding inkorten tot achter de naald kan niet verwacht ik. Die wordt dan te kort (ik koop nooit meer een fiets met geïntegreerde/weggewerkte leidingen en kabels). Dat zou dan de hele leiding vervangen worden en daarmee de klus niet eenvoudiger. Dank voor jullie reacties alvast.