Ik ga morgen eens naar de showroom van Jan Janssen voor een Rohin , was om te vragen of ik ergens specifiek voor moet opletten.
Ik wil eindelijk eens een deftige fiets bezitten die bij mij past en eventueel de droomreis mee kan maken.
Het kunnen schakelen bij stilstand spreekt me erg aan en omwille van mijn onverwoestbare Sturmey Archer, dacht ik aan een fiets met Rohloff Speedhub.
Op het moment op het oog :
1. Jan Janssen Rohin : H60 farme , ketting , allmotion 50 , ergo max stuur , voor de rest standaard. 3400-3800 euro
Afmetingen getest op zo een verstelbaar testframe in winkel.
2. Velotraum Finder , afstelling in winkel was tussen 4000-4500euro
3. Patria ranger , afstelling in winkel was 4000-4500 euro
Jan Janssen Rohin , op het moment eerste keuze , want meeste waarde voor men geld.
Grootste problemen tot nu toe bij fiets uitzoeken:
-draagvermorgen
-geen keuze in onderdelen, rohloff is natuurlijk een premium product ,
maar soms komt dat dan enkel met Gates CDX riem en Son28.Bij testritten snap ik de luxe van een riem
maar het is voor mij persoonlijk niet de 200-300 euro extra waard.
-diefstalschrik , ja verzekering , maar als je alles doet met je fiets dan sta je daar weer 2-3 maanden.
heb vragenlijst ook eens overlopen
==================================================================================
Gebruik fiets:
Dagelijkse boodschappen , dagelijke activiteiten 70%
30% ontspanning , ik droom er eens van richting Noord-Europe , Zweden/Noorwegen te fietsen.
Relax/doorfietsen :
meestal relax , ik schat 15km/u , dat wat de dynamische verkeersborden mij vertellen die snelheidscontrole doen.
Fietspositie :
80graden-recht
Fietsen in het donker :
Ja
Ondergrond :
Gravel/Asfalt
Droomvakantie :
mensen bezoeken in Europa ,eindbestemming Zweden/Noorwegen
Ik ken mensen die wonen in Nederland,Duitsland,Denemarken,Zweden,Noorwegen.
Ik dacht aan combinatie fiets/trein/hotel.
Nog geen conclusie genomen tot nu toe in verband met kamperen.
Lengte :
193cm
Gewicht :
90-97kg laatste 2 jaar , met als doel om toch zeker in de buurt van 90kg te zijn als ik de reis doe.
Lichaamsbouw:
korte benen ten opzichte van bovenlijf , 87-88cm beenlengte bijvoorbeeld , wat meestal kleiner is dan de verwachting voor mijn lengte
Bagage :
In extreme gevallen tot 20kg boodschappen , ben niet van plan met meer dan dat te reizen.
Regio:
Antwerpen
Budget :
Ik heb gemerkt dat ik voor 4500 euro zowat alles op een fiets kan zetten wat ik wil , dus dat is dan ook het budget ongeveer.
Fietsonderhoud :
Het kleine werk
ketting smeren , band vervangen , fietsversnelling terug afstellen bij inzetten wiel. Traag , maar lukt wel.
Altijd teveel schrik gehad voor de Sturmey Archer eens uit mekaar te halen en te smeren , tot mijn stomme verbazing werken die trommelremmen nog altijd zonder groot onderhoud , enkel arm wat smeren.
Fietservaring/fietsafstand:
Voor ontspanning doe ik tochtjes van 28-30km ongeveer , tijdens lente en zomer is dat 2/3 keer per week.
Welke fietsen heb ik :
Een veel te kleine 26" Raleigh Nothingham heren stadsfiets met een onverwoestbare Sturmey Archer 3 versnellingen en trommelremmen
Tweede hands fiets:
niets op tegen maar ik krijg de indruk dat je eigenlijk enkel betrouwbare koopjes vind als je iemand kent of iemand uit de buurt zijn fiets verkoopt.
Moet fiets er mooi uitzien :
functioneel > visueel
Electronica onderweg opladen :
geen idee
Termijn :
2/3 maanden
Groetjes Ward.
Ik wil eindelijk eens een deftige fiets bezitten die bij mij past en eventueel de droomreis mee kan maken.
Het kunnen schakelen bij stilstand spreekt me erg aan en omwille van mijn onverwoestbare Sturmey Archer, dacht ik aan een fiets met Rohloff Speedhub.
Op het moment op het oog :
1. Jan Janssen Rohin : H60 farme , ketting , allmotion 50 , ergo max stuur , voor de rest standaard. 3400-3800 euro
Afmetingen getest op zo een verstelbaar testframe in winkel.
2. Velotraum Finder , afstelling in winkel was tussen 4000-4500euro
3. Patria ranger , afstelling in winkel was 4000-4500 euro
Jan Janssen Rohin , op het moment eerste keuze , want meeste waarde voor men geld.
Grootste problemen tot nu toe bij fiets uitzoeken:
-draagvermorgen
-geen keuze in onderdelen, rohloff is natuurlijk een premium product ,
maar soms komt dat dan enkel met Gates CDX riem en Son28.Bij testritten snap ik de luxe van een riem
maar het is voor mij persoonlijk niet de 200-300 euro extra waard.
-diefstalschrik , ja verzekering , maar als je alles doet met je fiets dan sta je daar weer 2-3 maanden.
heb vragenlijst ook eens overlopen
==================================================================================
Gebruik fiets:
Dagelijkse boodschappen , dagelijke activiteiten 70%
30% ontspanning , ik droom er eens van richting Noord-Europe , Zweden/Noorwegen te fietsen.
Relax/doorfietsen :
meestal relax , ik schat 15km/u , dat wat de dynamische verkeersborden mij vertellen die snelheidscontrole doen.
Fietspositie :
80graden-recht
Fietsen in het donker :
Ja
Ondergrond :
Gravel/Asfalt
Droomvakantie :
mensen bezoeken in Europa ,eindbestemming Zweden/Noorwegen
Ik ken mensen die wonen in Nederland,Duitsland,Denemarken,Zweden,Noorwegen.
Ik dacht aan combinatie fiets/trein/hotel.
Nog geen conclusie genomen tot nu toe in verband met kamperen.
Lengte :
193cm
Gewicht :
90-97kg laatste 2 jaar , met als doel om toch zeker in de buurt van 90kg te zijn als ik de reis doe.
Lichaamsbouw:
korte benen ten opzichte van bovenlijf , 87-88cm beenlengte bijvoorbeeld , wat meestal kleiner is dan de verwachting voor mijn lengte
Bagage :
In extreme gevallen tot 20kg boodschappen , ben niet van plan met meer dan dat te reizen.
Regio:
Antwerpen
Budget :
Ik heb gemerkt dat ik voor 4500 euro zowat alles op een fiets kan zetten wat ik wil , dus dat is dan ook het budget ongeveer.
Fietsonderhoud :
Het kleine werk
ketting smeren , band vervangen , fietsversnelling terug afstellen bij inzetten wiel. Traag , maar lukt wel.
Altijd teveel schrik gehad voor de Sturmey Archer eens uit mekaar te halen en te smeren , tot mijn stomme verbazing werken die trommelremmen nog altijd zonder groot onderhoud , enkel arm wat smeren.
Fietservaring/fietsafstand:
Voor ontspanning doe ik tochtjes van 28-30km ongeveer , tijdens lente en zomer is dat 2/3 keer per week.
Welke fietsen heb ik :
Een veel te kleine 26" Raleigh Nothingham heren stadsfiets met een onverwoestbare Sturmey Archer 3 versnellingen en trommelremmen
Tweede hands fiets:
niets op tegen maar ik krijg de indruk dat je eigenlijk enkel betrouwbare koopjes vind als je iemand kent of iemand uit de buurt zijn fiets verkoopt.
Moet fiets er mooi uitzien :
functioneel > visueel
Electronica onderweg opladen :
geen idee
Termijn :
2/3 maanden
Groetjes Ward.